Αφηρημένη τέχνη

red-sun

"Κόκκινος ήλιος ροκανίζει αράχνη" (1948), Joan Miro

Σε συνέχεια του άρθρου για τον Joan Miro.

Αφιερωμένο στον εκλεκτό φίλο Συκοφάγο, μαζί με μια αγαπημένη φράση του Joan Miro όταν τον ρώτησαν για το «αφηρημένο» στην τέχνη του: «Σε ολόκληρη τη ζωή μου, δεν έχω ποτέ ζωγραφήσει ένα αφηρημένο πράγμα».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Μερικούς ακόμη «αφηρημένους» πίνακες του Miro: «Πέταγμα πουλιού…», «Οι δύο φιλόσοφοι»

Αναλυτικό άρθρο για τον Joan Miro

16 responses to “Αφηρημένη τέχνη

  1. Ναι, αυτό είναι! Το Θέλω Τώρα!!
    [ Συγχωρείστε με, ήτο αυθόρμητος έκρηξις φιλοτέχνου που αντιπαθεί σφοδρώς το Μιρό (ντόιν-ντόιν) 🙄 ]

    Υ.Γ. Καλή Κυριακή σε όλους 😀

  2. Και είμαι πάλι αγενής (ο ενθουσιασμός ξέρετε…) ξέχασα τους τρόπους μου:

    Σε ευχαριστώ πολύ,, φίλε Belbo, ερυθριώ σαν κόκκινος ήλιος, από τιμή…

  3. εξαιρετικός πίνακας αγαπητέ Belbo.
    Απορώ με την επιλογή να το αφιερώσετε στον Συκοφάγο (που ως γνωστών είναι λίγο ντεμοντέ στα γούστα του, θαρρεί πως είναι εφοπλιστής το πουλάκι μου και λιμπίζεται θαλασσογραφίες).
    Ναι βέβαια, δήλωσε ότι του αρέσει αυτός συγκεκριμένα ο πίνακας, αλλά μη τα παίρνετε της μετρητοίς, κυκλοφορεί και Αλτσχάιμερ.
    Κατά τα άλλα περιμένω αφιέρωμα στον Πωλ Κλεε.
    υ.γ. τα βιβλία που σου έλεγα είναι εκδόσεις Οδυσσέας και έχει μία σειρά με Έλληνες και μία σειρά με ξένους ζωγράφους. Δεν ξέρω αν συνεχίζει να τα εκδίδει!

  4. Αχ, ο Κλεε, αν σας πω οτι είναι μακράν εις εκ των αγαπημένων μου…

    Ένα από τα πλέον αγαπημένα μου έργα είναι το Διαγράφεται. Με συγκλονίζει πάντα, όσο κι αν το βλέπω νυχθημερόν -το έχω σαν ταπετσαρία στον κομπιούτορα-, με συγκλονίζει και μερικές φορές με κλονίζει…

    Ναι, ένα αφιέρωμα στον Κλεε, για χάρη ενός μπαλονιού κι ενός συκοφάγου, για χάρη δυο φίλων σου..

  5. Μπαλονάκι, κοτσάνα έκανα το ξέρω! Τον βλέπω να μου ετοιμάζει τώρα καμία Θαλασσογραφία ή χειρότερα τον Αλή Πασά ή τίποτα τσοπανόπουλα που τραγουδάνε και να μου τα αφιερώνει και άντε μετά να σου βγει η ρετσινιά!

    Τα βιβλιαράκια θα τα ψάξω ευχαριστώ, και υπόσχομαι ότι όταν «πιάσω» τον Κλέε θα είναι αφιερωμένος σε εσάς, φιλικά,

  6. Καλησπέρα …
    Ωραία κουβέντα !
    Θα συμβάλω
    Δεν ανήκει στους αγαπημένους μου ο Miro , όμως λατρεύω δυο έργα του διότι είναι πραγματικά απολαυστικά στο χρώμα , με απρόβλεπτη σύνθεση ….και μια απλότητα και οικονομία στοιχείων …που τα κάνει πολυσήμαντα ! Σας δίνω τους τίτλους …αν μπορέσετε να τα βρείτε ..εγώ προσπάθησα αλλά δεν τα κατάφερα .
    Τα έργα είναι «Πέταγμα πουλιού στο φεγγαρόφωτο» και «Τα φτερά του κορυδαλλού τριγυρισμένα γαλάζιο χρυσάφι φτάνουν στην καρδιά της παπαρούνας που κοιμάται
    σ ένα λιβάδι σπαρμένο διαμάντια» . Υπέροχα ! Να σημειώσω πως ο κάθε τίτλος είναι μέρος του έργου .

    Καληνύχτα

    Υ.Γ. ναι ναι και Κλεε !

  7. Αγαπητή Ελένη,

    Καλωσήρθατε!!! Συμφωνώ ότι ο Miro είναι περίπτωση περίεργη, ακόμη και σ’ εμένα που μου αρέσει συνολικά υπάρχουν αρκετά έργα του που δεν μου κάνουν κλικ καθόλου, αλλά υπάρχουν και άλλα που με ενθουσιάζουν, με πετάνε στον αέρα και με στροβιλίζουν με μανία (εντάξει υπερβάλω λίγο). Θα προσπαθήσω να τα βρω για εσάς τα δύο αυτά έργα, να τα μοιραστούμε και με τους υπόλοιπους φίλους.

    Διαβάζω μια εμμονή με τον Κλέε από το εκλεκτό κοινό της σελίδας ταύτης, θα κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε να σας ικανοποιήσουμε.

    Ελπίζουμε να σας βλέπουμε συχνά απ’ τα μέρη μας! φιλικά,

  8. αγαπητέ, μπον ζουρ!
    Τελικά ο Συκοφάγος μας εξέπληξε ευχάριστα! Μα είδες τον Κλεε που έβαλε; και με κείμενο! Εντυπωσιάστηκα και κοκκίνισα, έξτρα, από ντροπή που τον κατηγόρησα ημι-αδίκως!
    Πάντως τα τσοπανόπουλα και άλλες βουκολικές σκηνές, συνοδευόμενες από δημώδη άσματα του Ιονίου…δεν είμαι σίγουρη ότι θα τα γλυτώσουμε!

  9. είστε μία ώρα μπροστά αγαπητέ!

  10. Τσοπαναααακος ηηηημουνα, προοοοοβατααακια εβοσκαααααα! (φιρουλι-φιρουλι, ήχοι από φλογέρα μικρού βουκόλου).

    Κι επειδή το άσμα ήτο μεν δημώδες, αλλά ουχί επτανήσιον, πάρτε κι ένα από εμάς (και δη κεφαλληνιακόν):

    Λαλουν τ’ αηδόνια και πλαντάααζω
    λαλουν τ’ αηδόνια και μεθώωωω
    το φεγγαράκι κουουουβεντιάζω
    και μου ‘ρχεται να τρελαθώωωω.

    Καλή μέρα και την αγάπη μου σε όλους!

    Υ.Γ. «Δε θα ξανακάνεις κοτέτσι βλογ άλλου ανθρώπου», πέστο φωναχτά να το πιστέψεις, χαμένο!!!!

  11. Μπαλονάκι τι να κάνουμε; αυτός μας έτυχε! Και να πεις ότι η Θεία Πρόνοια δεν έχει φροντίσει; Μέχρι σεισμούς τους έστειλε μπας και σταματήσουν το τραγούδι, αλλά… Κεφαλλονίτες παιδάκι μου! 🙂

    Υ.Γ. Γενικά είμαι λίγο εκτός τόπου και χρόνου!

  12. Sikofagos
    Καλέ αυτό το τραγούδι (λαλούν τα αηδόνια ) τι μου θυμίζεις …το είχα χρησιμοποιήσει σ ένα μουσικοποιητικό δρώμενο … μπόλικη η αποδοκιμασία των συνεργατών μου …στην αρχή μόνο όμως .
    Για τη χαρά που μού δωσες ..σου προσφέρω λίγο από τον (μυστικό) Ρουμί :

    Ο Άνθρωπος του θεού είναι μεθυσμένος χωρίς κρασί
    είναι χορτασμένος χωρίς τροφή
    εκστατικός και έκπληκτος
    νηστικός κι άυπνος
    είν ένας βασιλιάς σ ένα μανδύα ταπεινό
    ένας θησαυρός σ ένα ερείπιο
    ………..
    είναι μια θάλασσα χωρίς ακτή
    από την ανυπαρξία καβαλάρης έχει βγεί
    …………………………………είναι κρυμμένος …..

    Υ.Γ.1 δεν τό γραψα όλο ……διότι πάλι εκτός θέματος …
    συγγνώμη καλέ μου Belbo (εκτός τόπου και χρόνου !) …αύριο θα επανορθώσω .

    Καληνύχτα

  13. «[…]είναι μεθυσμένος χωρίς κρασί»

    αχ, Ελένη Μ(ας), τι κουβέντα…

    μου ‘ρχεται να ξανατραγουδήσω, αλλά θα σεβαστώ το φιλότεχνο κοινό…

    Να πω μόνο τούτο για το Ρουμί, μιας και μας τον κερνάς:

    φέρεται να είπε: όταν πεθάνω μη με ψάξετε μέσα στο χώμα, αλλά στις καρδιές των ανθρώπων…

    Καλό ξημέρωμα σε όλους.

  14. Αγαπητοί Συκοφάγε: πολύ ωραίο το τραγουδάκι! Ελένη, μη του δίνεις θάρρος, θα αρχίσει τα Κεφαλλονήτικα και δε θα μπορούμε να τον μαζέψουμε μετα! φιλικά,

  15. @Belbo
    Καλησπέρα !αγαπητέ
    Πέρασα ελπίζοντας ότι θα είχες αναρτήσει τα έργα που σου έστειλα …και θα είχαμε να λέμε …
    Ας είναι όμως έχεις θερμή την καληνύχτα μου .

  16. Ελένη, Σαββατοκύριακο θα τα βρείτε μοστραρισμένα. Θερμά ευχαριστώ για την πρωτοβουλία! φιλικά,

Σχολιάστε

