Ο Χρήστος Γιανναράς για τις ταραχές

gian

Ένας από τους κορυφαίους πνευματικούς μας ανθρώπους ο Χρήστος Γιανναράς, καθηγητής Φιλοσοφίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, μιλάει για τις ταραχές των τελευταίων ημερών (αποσπάσματα από συνέντευη στον ΣΚΑΙ 19/12/08).

«Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου είναι ολοφάνερο ότι υπάρχει τεράστιο χάσμα ανάμεσα στην κοινωνία και το κράτος. Υπάρχει όμως και ένα τεράστιο κενό ανάμεσα στο κράτος και στην πολιτική, δηλαδή η πολιτική είναι φανερό ότι από χρόνια από δεκαετίες τώρα δεν υπηρετεί το κράτος δεν χρησιμοποιεί το κράτος για να υπηρετήσει την κοινωνία, αλλά συνιστά εντελώς συντεταγμένες οργανωμένες ομάδες συμφερόντων, οι οποίες επιδιώκουν την εξουσία για σκοπούς φανερά ιδιοτελείς.»

«Το πανό που ανέβηκε στο βράχο της Ακρόπολης έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από τη συνολική καταστροφή της οικονομίας που συνέβη στα αστικά κέντρα μέσα με τις πυρπολήσεις των καταστημάτων. Διότι δείχνει ότι είμαστε εθελόβουλοι πλέον, ότι είμαστε έτοιμοι να δεχθούμε μια κατοχή οποιασδήποτε ιδεολογικής μειονότητας η οποία καταφέρνει να επιβληθεί με τη βία, θυμίζει μέρες του 1933 στη Γερμανία. Υπάρχει συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα και συγκεκριμένη ιδεολογική παράταξη η οποία συμπεριφέρεται με νοοτροπία ναζί, πρέπει να το πούμε έξω απ’ τα δόντια.»

«Αν ήταν εξέγερση που πραγματικά θα την ευχόμουν, θα την ευχόμουν με όλη μου την καρδιά, θα πήγαινε πριν από κάθε τι άλλο στα γραφεία των κομμάτων και θα τα θρημάτιζε, θα πήγαινε στη βουλή και θα τη θρημάτιζε. Όχι στα μαγαζιά των ανθρώπων που δουλεύουν για να βγάλουν το ψωμί τους. Δεν είπε κανένας ότι πίσω από κάθε τέτοιο μαγαζί υπάρχει 2, 5, 10, 40 βιοπαλαιστές όχι ιδιοκτήτες, οι εργαζόμενοι οι υπάλληλοι, χάνουν το ψωμί τους χιλιάδες οικογένειες και δε μιλάει κανείς, κι επαναλαμβάνεται κάθε μέρα το ίδιο γεγονός κάθε μέρα…  Και μιλάμε για εξέγερση, ας πούμε για περίπατο να κάνουμε το χαβαλέ μας Να σπάσουμε το τι; Το αυτοκίνητο του φουκαριάρη του μεροκαματιάρη, που το απέκτησε πως ξέρει πως; Να του το κάψουμε, να θρηματίσουμε τη βιτρίνα και να λεηλατήσουμε το εμπόρευμά του.»

«Αλλά δεν υπάρχει κράτος, η ανικανότητα της κυβέρνησης είναι ανατριχιαστική. Ταυτόχρονα όμως να μη μιλάμε μόνο για την ανικανότητα της κυβέρνησης. Η ανικανότητα της κυβέρνησης είναι το μισό. Το άλλο μισό είναι η ασυνειδησία της λεγόμενης αντιπολίτευσης, όταν μπροστά σε μια τέτοια κοινωνική κατάσταση η αντιπολίτευση δεν κοιτάει τίποτα άλλο, δε συζητάει τίποτα άλλο παρά μόνο την εκλογή της, την άνοδό της στην εξουσία, έμμεσα με εκλογικές συνεργασίες. » 

 «Τα μικρά κόμματα, προβάλουν ως αριστερά την πλέον αντικοινωνική, τη ριζικά αντικοινωνική πολιτική. …  Τι πρέπει να κάνει η αριστερά; Πρέπει να κάνει αυτό που είπε προχτές ο κος Κύρκος: να πάψει να λέγεται αριστερά. Δεν έχει δικαίωμα να χρησιμοποιεί αυτό το όνομα. Αριστερά σημαίνει ανιδιοτέλεια, ακραία ιδιοτέλεια που έφτασε να φέρει τους ανθρώπους μέχρι να στηθούν στον τοίχο για τα ιδανικά τους. Αριστερά δεν σημαίνει η προστασία κάθε γκρουπούσκουλου το οποίο οργανώνεται για να προστατέψει τα συμφέροντά του ή για να κάνει επιτέλους το χαβαλέ του ή το κομμάτι του. Αριστερά δε σημαίνει να χαϊδεύουμε τα αυτιά της βίας. Εδωπέρα πρόκειται για ένα φαινόμενο για το οποίο δε φταίνε κάποιοι περιθωριακοί. Το φαινόμενο αυτό εμπνέεται από τις δηλώσεις των πολιτικών, συγκεκριμένων πολιτικών, συγκεκριμένων κομμάτων.»

«Και τα δύο μεγάλα κόμματα κατέστρεψαν την παιδεία αυτού του τόπου. Σ’ αυτά που συμβαίνουν σήμερα με τα σχολιαρόπαιδα, τα 10χρονα που πετροβολάνε «μπάτσους γουρούνια δολοφόνους», είναι η κατάληξη μιας συγκεκριμένης εκπαιδευτικής πολιτικής η οποία ξεκίνησε από πολύ συγκεκριμένα μέτρα δήθεν εκσυγχρονισμού της παιδείας και κατέληξε στο μπάχαλο που ζουν σήμερα τα σχολειά.»

«Σήμερα το πλήθος των γονιών, η συντριπτική πλειοψηφία των γονιών δεν μπορεί να μιλήσει για τα σχολειά. Μιλάνε οι συνδικαλισμένες μειονότητες και επιβάλουν ετσιθελικά αυτό που είπα: το παιδί να νοιώθει ότι το σχολειό είναι αντίπαλος, εχθρός και να κάνει κατάληψη στο σχολειό ΤΟΥ στο χώρο της ζωής του κάθε μέρα. Κι αυτό το ίδιο παιδί βγαίνει και κλείνει αποκλείει τους κεντρικούς δρόμους, εκβιάζει τους πολίτες για να πετύχει το αίτημά του.»

«Κοιτάξτε απ’ τη στιγμή που το παιδί παιδεύεται, εκπαιδεύεται στην πράξη πως το κράτος είναι αντίπαλο μισητό, ο αστυνόμος ο υπάλληλος του κράτους είναι «μπάτσος, γουρούνι, δολοφόνος», ότι το σχολειό του πρέπει να το κάψει, ότι τη βιτρίνα και το αυτοκίνητο του απέναντι πρέπει να τη συντρίψει και να τα κάψει, τι άλλο περιμένετε;»

«Οτιδήποτε υποδηλώνει ποιότητα απωθείται στο περιθώριο, κάθε αξιοκρατική διαδικασία είτε πρόκειται για τα παιδιά, ξέρετε προάγονται όλα στα 9 χρόνια της προωθητικής εκπαίδευσης προάγονται όλα. Αντίστοιχα όλοι οι υπάλληλοι προάγονται επί της βάσης των πολυετιών, χωρίς καμία αξιολόγηση: του ικανού απ΄ τον ανίκανο, του εργατικού από τον ράθυμο, τίποτα.»

«Τουλάχιστον, να μην παραμυθιαζόμαστε με το «κοινωνική εξέγερση» και «εξέγερση των παιδιών» και όλα αυτά τα παραμύθια, τουλάχιστον, τουλάχιστον να επικαλεστούμε τη νοημοσύνη και την κρίση των Ελλήνων, που αυτή τη στιγμή βγαίνουν να διαδηλώσουν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, βγαίνουν να διαδηλώσουν. Και ξέρουν ότι το παιχνίδι είναι στημένο, ότι θα διαδηλώσουν για να υπηρετήσουν τους ναζί! Και δεν το αντιλαμβάνονται.»

«Και βγαίνει δήθεν ως σάτιρα μια προπαγάνδα της πιο απερίφραστης μορφής, για να κάνει πλύση συνειδήσεων υπέρ του ναζισμού, κι έχει 52% τηλεθέαση.»

Ακούστε ολόκληρη τη συνέντυξη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

58 Καλλιτέχνες ενάντια στη βία

Ο Μίκης Θεοδωράκης για τις ταραχές

Δοξιάδης, Θεοδωρακόπουλος & Μάρκαρης για τις ταραχές

Ενδιαφέρουσες αναγνώσεις για τις ταραχές

Η ζωή συνεχίζει να ειν’ ωραία!

Advertisements

26 responses to “Ο Χρήστος Γιανναράς για τις ταραχές

  1. Χαίρετε.
    Μα! που το βρήκατε!? Μπράβο σας κι ευχαριστούμε!

  2. Συγγνώμη, αλλά μέσω του Γιανναρά, αποκαλείς συγκεκριμένη πολιτική δύναμη ως Ναζιστική;
    Δε μας το λες και απερίφραστα, με δικά σου λόγια για να είμαστε και σίγουροι αν αυτό λες;

  3. @κόκκινο μπαλόνι. Δεν ξέρω τι λέει ο Γιανναράς, το λέω όμως εγώ: Η νοοτροπία του ΣΥΡΙΖΑ είναι νοοτροπία επιβολής μίας οργανωμένης μειοψηφίας με τη βία και με κάθε μέσον. Είναι κάτι που μπορεί να χαρακτηριστεί ως αναρχοφασισμός και έχει πολλά κοινά στοιχεία – ακόμα και ως προς την χρήση ανήλικων παιδιών που μανιπουλάρονται εύκολα – με την ιδεολογία του Πολ Ποτ, υπεύθυνου για τη γενοκτονία της Καμπότζης μεταξύ 1975-77. Από τον αναρχοφασισμό του ΣΥΡΙΖΑ μέχρι τα «τάγματα εφόδου» του Röhm (που βοήθησαν πολύ την άνοδο του Χίτλερ), η διαφορά νοοτροπίας είναι μικρή, παρά το ιδεολόγικό χάσμα που τα χωρίζει. Άλλο όμως νοοτροπία και πολιτική συμπεριφορά, άλλο ιδεολογία.

  4. Νομίζω ότι δεν θάπρεπε ενας πανεπιστημιακός να χρησιμοποιήσει τόσο βαριές κουβέντες. Μπορεί να καταλαβαίνω τί ήθελε να πει, αλλά…..
    Οι διχαστικές δηλώσεις βλάπτουν σοβαρά τη δημοκρατία, το μονο πολιτευμα που αντέχει στο χρόνο και στην ταλαιπωρία

  5. Geia xara!!! mipws h sunenteuxh einai antistoixh katastash me to montarismeno videaki tou mega gia ton purobolismo? den dikaiologeitai tosh paranoia kai anoisia se mia sunenteuxi….den xerw an prepei na gelasw h na sixtirisw

  6. Αντώνη,
    Χαίρομαι που το βρήκατε ενδιαφέρον!

    Μπαλονάκι,
    Η συμπεριφορά του συγκεκριμένου κόμματος στα τελευταία γεγονότα ήταν απογοητευτική και σίγουρα δεν συνάδει με το ήθος της αριστεράς.

    Μάρκο Τ,
    Καλωσήρθατε, τα παιδιά είναι δυστυχώς ο εύκολος στόχος εκμετάλευσης, απλά γιατί κινούνται από απλή ανιδιοτέλεια και στο επίπεδο των ιδανικών πάντα.

    Αγαπητή Ρίτσα,
    Νομίζω ότι η δημοκρατία έχει δεχθεί σοβαρά πλήγματα εδώ και μέρες, πολύ πριν μιλήσει ο κος Γιανναράς.

    Breznieva,
    Ξέρετε τη συμπάθεια που τρέφω για εσάς 🙂 Αν θέλετε να ακούσετε ολόκληρη τη συνέντευξη υπάρχει σύνδεσμος στο τέλος της ανάρτησης.

  7. @ Belbo
    Εγώ ξέρω ότι ο Μάρκος Τ. απαντησε σαφώς και κατηγορηματικώς ότι θεωρεί ότι η νοοτροπία του ΣΥΡΙΖΑ είναι νοοτροπία επιβολής μίας οργανωμένης μειοψηφίας με τη βία και με κάθε μέσον, και άρα αναρχοφασιστική (τα δικά του λόγια αναπαράγω) . Εσύ τη λές απλά απογοητευτική, αλλά παραθέτεις τον Γιανναρά, ως υπόδειγμα ήθους και ύφους. Του Γιανναρά, που επικαλείται την ανάγκη ενός Πούτιν (ας μην μιλήσω) για να βγεί η χώρα από τη δύσκολη κατάσταση! Αν δεν είναι χυδαίος, είναι τουλάχιστον ξεμωραμένος ο δόλιος!
    Περιμένω να μου απαντήσεις σε αυτό ακριβώς που σε ρώτησα: Είναι ναζιστική η συμπεριφορά του ΣΥΡΙΖΑ και του ΣΥΝ; Όχι αν διαφωνείς, αλλά αν είναι ΝΑΖΙΣΤΙΚΗ! Γιατί καμιά φορά οι λέξεις έχουν σημασία και ειδικό βάρος!
    Με ανησυχεί η επίκληση στο στρατό, με ανησυχεί η απαξίωση πολιτικών κομμάτων, κοινοβουλευτικών μάλιστα, με ανησυχεί η ισοπέδωση του κ. Γιανναρά. Μου έρχεται στο νου ένα κείμενο-απάντηση του Άγγελου Τερζάκη, λίγους μήνες πριν τη χούντα του ’67 που έγραφε πως ανησυχεί για τον ίδιο ακριβώς λόγο επειδή ακούει συνεχώς τη φράση «Χούντα που μας χρειάζεται». Δυστυχώς δεν το βρίσκω σε ηλεκτρονική μορφή.
    Βαδίζετε σε επικίνδυνα μονοπάτια, και δεν μ’αρέσει καθόλου να κάνω υποδείξεις αλλά με ανησυχεί πολύ το γεγονός και το σημειώνω!
    @Μάρκο Τ.
    Νομίζω ότι η ανάλυση που κάνετε είναι απλοϊκή και στερείται ιστορικής βάσης και αναφοράς. Αλλά παρόλα αυτά, σας παραπέμπω σε βίντεο που αποδεικνύουν ότι οι καταστροφές έγιναν μάλλον από αστυνομικούς με πολιτικά!
    Το αν διαφωνείτε με την ιδεολογική στάση του ΣΥΡΙΖΑ, τότε ναι, αυτό είναι άλλη κουβέντα. Δε βλέπω όμως επιχειρήματα επ’αυτού και συνεπώς αναμένω μέχρι να τα δω για να τα συζητήσω!

  8. 1. «Δεν είναι θέμα δεοντολογίας τι πρέπει να κάνει η Αριστερά. Πρέπει να κάνει αυτό που είπε ο κ. Κύρκος. Να πάψει να λέγεται Αριστερά» Στις 5/12/99 ο Γιανναράς δημοσιεύει στην «Κ» άρθρο όπου αποκαλεί το Λ. Κύρκο «την πιο κραυγαλέα περίπτωση αφελληνισμένης συνείδησης». Η αντίδραση που ξεσήκωσε αυτή η δήλωση ήταν διακομματική και άρα ακομμάτιστη. Εκτός από τα κόμματα της αριστεράς και το τότε κυβερνών ΠΑΣΟΚ, αντέδρασε κι ο χώρος της Δεξιάς. Ο Α. Ανδριανόπουλος αποκάλεσε τον Γιανναρά «άκαπνο εθνοεισαγγελέα», Ο Στ.Μάνος έγραψε «Δεν μπορεί, πενήντα χρόνια μετά τον εμφύλιο, να ξαναχωριστούμε σε «εθνικόφρονες» και «μιάσματα». Ενώ ο Ν. Δήμου συνυπέγραψε επιστολή διαμαρτυρίας που μιλούσε περι νεομακαρθισμού. Σχεδόν μια δεκαετία μετά, ο γηραιός και σεβάσμιος (μόνο λόγω ηλικίας) καθηγητής, επικαλείται τον «αφελληνισμένο» Λ. Κύρκο για ενισχύσει με κύρος την άποψή του. Η συνέπεια, το κύρος, και η ποιότητα του «πνευματικού ταγού» κρίνεται εύλογα…

    2. Στις 15.6.2008 αποκάλεσε τα δυο κοινοβουλευτικά κόμματα της Αριστεράς «έκνομα» και πρότεινε την κατάργησή τους δια δημοψηφίσματος. Αγνοώντας προφανώς πως τα κόμματα αυτά τα έστειλε στη βουλή λίγους μήνες πριν ο ίδιος ο λαός, με το πιο άμεσο και απερίφραστο δημοψήφισμα, τις εθνικές εκλογές. Στη τωρινή του συνέντευξη δηλώνει πως θα ευχόταν μια κοινωνική έκρηξη που θα στρεφόταν εναντίον του κοινοβουλευτισμού, θα στρεφόταν προς « τα γραφεία των κομμάτων και θα τα θρημάτιζε, θα πήγαινε στη βουλή και θα τη θρημάτιζε» . Οι επιμελείς αναγνώστες της Επιφυλλίδας του στη «Κ» θα μπορέσουν εύκολα να θυμηθούν τις κατά καιρούς επιθέσεις του σε ολόκληρο το κοινοβουλευτικό φάσμα, με μηδενιστικό, ισοπεδωτικό, κυρίως όμως βαθιά οργίλο κι εμπαθή τρόπο.
    Ο πλέον όμως απροκάλυπτος και βαθύς αντικοινοβουλευτικός και αντιδημοκρατικός του χαρακτήρας, απαστράπτει φαιότατος (και μελανοχιτώνιος) με τον ανατριχιαστικό θαυμασμό προς τον Πούτιν. Τον άνθρωπο που τοποθετεί αχυράνθρωπους στην πολιτική σκηνή (βλ.Μεντβέντεφ), μέχρι να επανακάμψει τροποποιώντας το ρωσικό συνταγμα που επιτρέπει μόνο δυο προεδρικές θητείες. Τον άνθρωπο που στηρίζει μια σκληρή ολιγαρχία καπιταλιστών, συνυφασμένη με τη διαβόητη ρωσική μαφία. Τον άνθρωπο που δεν κρύβει το μιλιταριστικό του χαρακτήρα και τον ίδιο άνθρωπο που ρίχνει βαριά σκια στα Μ.Μ.Ε. της χώρας του, στη χώρα όπου η αντίθετη άποψη δολοφονείται κυριολεκτικά (βλ. την Α. Πολιτκόφσκαγια , σκληρή κατήγορο της πολιτικής Πούτιν, η οποία δολοφονήθηκε το 2006. Υπάρχουν άλλες 26 τέτοιες περιπτώσεις…)
    Κατά τα άλλα ο γηραιός και σεβάσμιος (μόνο λόγω ηλικίας) καθηγητής εγκαλεί για δημοκρατικά φρονήματα και ομιλεί περι νοοτροπίας Ναζι…

    3. Φασισμός (οποιασδήποτε εκδοχής και εθνικότητος: ιταλικός ή γερμανικός ή άλλος)
    δεν είναι η οποιαδήποτε μορφή ολοκληρωτισμού, αλλά εκείνη η συγκεκριμένη που ομνύει στο λαϊκό αίσθημα, ταυτίζεται με το φαντασιακό λαϊκό αισθητήριο, κι είναι διατεθειμένος να προβεί σε οποιαδήποτε μορφή βίας εναντίον μειονοτήτων, μειοψηφιών και «ενοχλητικών» ετεροδοξιών, στο όνομα των λαϊκών τάχα μου, εθνικών ή εθνοθρησκευτικών δικαίων. Όχι στο όνομα απλώς μιας ιδεολογίας (τότε έχουμε απλώς ολοκληρωτισμό), αλλά εν ονόματι του φαντασιακού συνόλου. Αξίζει να είμαστε προσεκτικοί με τις διατυπώσεις, κυρίως οι σεβάσμιοι (λόγω ηλικίας) δάσκαλοι. Κι επειδή σε αντίθεση με το Γιανναρά, εγώ φασιστικές συμπεριφορές δε διακρίνω εύκολα και ούτε προβαίνω σε υπεραπλουστέυσεις, ξεκαθαρίζω στην Ελλάδα διαθέτουμε πλέιστες εκφράσεις υφέρποντος φασισμού, καθημερινού και άδηλου. Οι με ευκολια αποδεχομενοι θέσεις σαν του Γιανναρά, εκκολάπτουν το πραγματικό αβγό του φιδιού.

    4. Οι νεαροί φοιτητές που ανήρτησαν πανό διαμαρτηρίας στην Ακρόπολη, μήτε κατέστρεψαν, μήτε βρώμισαν, μήτε αλλοίωσαν τον ιερό βράχο. Το να συναθροίζονται και να συμψηφίζονται κινήσεις φοιτητών με ονομα και πρόσωπο, καθόλα ειρηνικές και δημόσιες, με άλλες κινήσεις ατόμων που φορούν κουκούλα και διασπείρουν τη φθορά και το πανικό, πέραν του εξόφθαλμα άστοχου, είναι επικίνδυνο γιατί αποδεικνύει πως εν τέλει σε αυτή τη χώρα μήτε η απλή λογική λειτουργεί πια. Πού είναι η βία στην Ακρόπολη για την οποία μιλά ο σεβάσμιος (λόγω ηλικίας) δάσκαλος; Σε απάντηση του ο ίδιος ο Γλέζος: Είμαι περήφανος για τα παιδιά αυτά. Φασίστας; Ναζί; Επικινδυνος; Να κάνουμε κι ένα δημοψήφισμα για το Γλέζο μήπως;
    Κι αλήθεια, ξέρει κανέις από όσους εκστασιάζονται με το Γιανναρά, ξέρουν αλήθεια τι σημαίνει ο Παρθενώνας; Ξέρουν για το βαθύ ανθρωποκεντρικο μήνυμα; Γνωρίζουν για το αιώνιο σύμβολο της αντίστασης το οποίο είναι; Πηγαίνει κανέις στην Ακρόπολη, περα από την εποχή που ήταν υποχρεωμένος σαν μαθητής σε σχολικές εκδρομές; Τον Παρθενώνα τον ξέρουμε μόνο όταν τον επικαλούμαστε στη φράση «ενώ οι άλλοι έτρωγαν βελανίδια». Βαθια νυκτωμενοι, βαθιά χειραγωγίσιμοι, αυτοί είναι οι επικίνδυνοι στη χώρα.

    5. Όσοι επικαλούνται το Γιανναρά, ας τον επικαλούνται στο σύνολο του. Εκτίθενται, ενδεχομένως ανεπανόρθωτα.

  9. Μπαλονάκι,
    Η συμπεριφορά του συγκεκριμένου πολιτικού φορέα στα τελευταία γεγονότα ήταν ανεύθυνη και αυτό νομίζω ότι αναγνωρίστηκε από άκρη σε άκρη του πολιτικού φάσματος (αύριο στην Ελευθεροτυπία ο Πάγκαλος μιλάει για «πολιτική αλητεία»). Περιέχει σαφέστατα στοιχεία προπαγάνδας και χειραγώγησης του κόσμου που έχουμε δει σε πολύ άσχημες στιγμές της ιστορίας (σαν κι αυτές που αναφέρει ο κος Γιανναράς). Από την άλλη δεν πιστεύω ότι το κόμμα αυτό είναι ρατσιστικό ή έχει τα ολοκληρωτικά χαρακτηριστικά που είχε το Εθνικοσοσιαλιστικό κόμμα – νομίζω είμαι σαφής.

    Δεν γίνεται πουθενά επίκληση στο στρατό, ούτε απαξίωση του κοινοβουλευτισμού: δεν έχουμε κάτι άλλο πέρα από τη δημοκρατία μας συμφωνώ, αλλά δε νομίζω ότι το κάνει ο κος Γιανναράς επίσης. Όπως σου έχω γράψει και στο προσωπικό σου ιστολόγιο πιστεύω βαθιά στην ανθρώπινη ελευθερία.

    πάντα φιλικά,

  10. Α! χαίρομαι που σε ξαναβρίσκω αγαπητέ Belbo …θα τοποθετηθώ σύντομα στην κουβέντα που κάνετε διότι πρέπει να φύγω….Δεν βρίσκω λάθος την τοποθέτηση του πανό στην Ακρόπολη ….Να σας θυμίσω όμως πως οι κολώνες (πτερό) του Παρθενώνα συμβολίζουν την ισότιμη και ενωμένη συμμετοχή των πολιτών στην προς τα πάνω ανάπτυξη της κοινωνίας (το ισόπλευρο τρίγωνο στο αέτωμα )…..Με απλή λογική κάθε ανθενωτικός λόγος η πράξη ….προπάντων τέτοιες μέρες ….υποσκάπτουν την κοινωνική σύγκληση και θολώνει την όραση που πρέπει να δει τον πραγματικό εχθρό. Καταλογίζω στα κόμματα της αριστεράς τέτοια λάθη . Το παρακράτος που πρέπει να ελέγχει μέρος της αστυνομίας σε συνεργασία με ξένες μυστικές υπηρεσίες έκαψαν τα δάση μας πέρσι …τώρα τις πόλις πλήττοντας και τρομοκρατώντας τους πολίτες ….. Παρασύρουν μερίδα των παιδιών να πετούν πέτρες στους αστυνομικούς ώστε να τρομοκρατηθούν όσοι απ αυτούς δεν έχουν ξεπουληθεί , ν αποκοπούν λοιπόν από τον κοινωνικό ιστό ώστε ο τρόμος να κυριέψει το πάν . Διαίρει και βασίλευε …. η λούμπα στην οποία από παλιά είναι επιρρεπής ο Έλληνας … το ελάττωμα του ανεξάρτητου πνεύματος …. που είναι και το προτέρημα του .
    Χαιρετώ εγκαρδίως !

  11. !Χαίρετε!
    Ο κ. Γιανναράς ‘βλέπει’ πολλά που δεν βλέπουν πολλοί αλλά όχι οτι τον έχουμε ως μέτρο…
    αλλά κάποια πράγματα κάποιος πρέπει να τα πει και μέσω φυλλάδων! Κι όταν τα λέει, χαίρεσαι! Χαίρεσαι κι ας μη έχεις τις ίδιες απόψεις σε άλλα θέματα!
    ΕΛΕΟΣ πια με τη Λαζοπουλιάδα!
    ΕΛΕΟΣ πια μ’αυτή την κατάντια στα σχολεία…..
    ΕΛΕΟΣ πια με τα πόδια (~5%) που σηκώθηκαν να χτυπήσουν το κεφάλι! Αναιδείς και που μιλούν,,, ωσάν τον πάπα! Δεν έχουν άδικο πουθενά… πρέπει όλοι να τους μοιάσουμε …απίστευτοι, απίστευτοι….! Να ‘βοσκάμε’ το ίδιο ‘χόρτο’ που βόσκουν αυτοί! Ωρέ, αν είχανε 25% τύφλα να έχει ο Στάλιν, τα γονίδια βλέπετε! Το να μη είναι στην επόμενη βουλή θα είναι ένα πολύ καλό βήμα.

  12. Ελένη Μ.
    Τα αισθήματα είναι αμοιβαία! Ευχαριστούμε και για την τοποθέτηση. Θα επανέλθουμε λίαν συντόμως στα αγαπημένα μας (σας :-)) καλλιτεχνικά θέματα.

    Αντώνη,
    Ο Γιανναράς έχει μια παράδοση στο να βγαίνει από την περπατημένη και να γίνεται δυσάρεστος, άλλωστε δεν έχει ανάγκη κανέναν από το οικονομικό/πολιτικό σύστημα΄, ούτε τίποτα να αποδείξει. Έχετε δίκιο, η χρήση της υπερβολής που κάνει είναι ακριβώς σ’ αυτά τα πλαίσια ώστε να μπορέσει να «αφυπνήσει», φιλικά,

  13. Αγαπητέ, και μόνο αυτό να έγραφε ο Γιανναράς στο νέο του άρθρο, έφτανε:

    Πριν μέρες κάναμε ολόκληρη κουβέντα σε άλλο ιστολόγιο. Μα είναι τόσο δύσκολο να το δούνε όλοι?! Απίστευτο! Τους το λες, και αντιπαρέρχονται ωσάν να μην ακούνε καν τι λες! Τι να πω!
    Ας ευχηθούμε για το καλύτερο.

  14. To net ‘έφαγε’ το τμήμα του άρθρου:

    ((μηδενιστικών «προοδευτικών» ιδεολογημάτων «αποδόμησης»))

  15. Τυχαία μετά από καιρό ξαναβρέθηκα στην παρέα σας.
    Παρεμβαίνω μόνο για να πω ΜΠΡΑΒΟ στον sikofagos. Μακάρι κι εγώ να είχα τη δυνατότητα και το κέφι να μπορώ να απαντήσω σοβαρά σε κάτι τύπους σαν τον -ούτε λόγω ηλικίας, σεβάσμιο- κ. Γιανναρά. Εύγε…

  16. Αντώνη,
    Πράγματι είναι πολύ καίριος.

    Thalassastovouno
    Καιρό είχαμε να τα πούμε και πολύ καλά κάνετε και παρεμβαίνετε! Ο κος Γιανναράς είναι από τους πιο σημαντικούς πνευματικούς ανθρώπους που έχουμε και το ακαδημαϊκό και συγγραφικό του έργο είναι αναμφισβήτιτο. Είναι όμως και από τους ανθρώπους που παίρνουν θέση και δημιουργούν έντονες αντιδράσεις με το λόγο τους. Μπορείτε να διαφωνήσετε αλλά δεν μπορείτε να τον αγνοήσετε, φιλικά,

  17. Αφού δεν σας πειράζει η παρέμβασή μου, να επωφεληθώ και να σας πω ότι ενώ αγνοώ (μάλλον λόγω ημιμάθειάς μου) το έργο του κ. Γιανναρά δεν τον αγνοώ. Απεχθάνομαι, πολιτικά, κοινωνικά και προσωπικά, το συγκεκριμένο απόσπασμα που διάβασα στο «μπλοκάκι» σας…
    Αλλά η ζωή προχωράει ούτως ή άλλως.

  18. Thalassastovouno,
    Γι’ αυτό τη λέμε Δημοκρατία 🙂

  19. ότι τη λέμε, τη λέμε…
    την έχουμε κιόλας;
    Ρητορικό το ερώτημα (αν και πραγματικότητα) δεν απευθύνεται σ’εσάς, ούτε σας κρίνει για κάτι φυσικά!

  20. Χμμμ, μεγάλη κουβέντα, θα παραφράσω παλιό λαϊκό άσμα: «εξαρτάται που λες, εξαρτάται» 🙂

  21. Το ολίσθημα του κ. Γιανναρά εδώ και πολλά χρόνια είναι γνωστό και δυστυχώς τις τελευταίες μέρες δείχνει να κορυφώνεται. Για την ώρα με καλύπτουν οι τοποθετήσεις των sikofagos, breznieva, κόκκινο μπαλόνι και Ελένη Μ. Επιφυλάττομαι να επανέλθω αργότερα. Φυσικά όλες οι απόψεις είναι σεβαστές αλλά είναι λυπηρό σε μέρες που έχουμε όσο τίποτα ανάγκη από ψυχραιμία και ομόνοια, να ανεβαίνουν οι τόνοι και να οξύνεται ο διχασμός από ανθρώπους που ένα σημαντικό ποσοστό της κοινωνίας αναγνωρίζει ως «πνευματικούς».

  22. Μερικές σύντομες παρατηρήσεις στο κείμενο του Συκοφάγου.

    Η κατακλείδα του κειμένου του είναι εμφανέστατα μεροληπτική. Επικαλείται κανείς εν τω συνόλω την μαρτυρία κάποιου όσον αφορά σε ιστορικά γεγονότα (π.χ. ο Πλάτων δεν χρησιμοποιεί φανταστικά πρόσωπα στους διαλόγους του, συνεπώς ο Θεαίτητος είναι υπαρκτό πρόσωπο, έζησε και έδρασε στην αρχαιότητα) και όχι φυσικά τις ιδέες, απόψεις, θεωρίες όπου οιοσδήποτε κάλλιστα μπορεί και να σφάλλει. Εν προκειμένω άπαντες (και ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης και ο Χόμπς και ο Σπινόζα και ο Κάντ και φυσικά, κατά μείζονα λόγο, και όλοι οι νεώτεροι διανοητές) κρίνονται, επιδοκιμάζονται ή αποδοκιμάζονται κατά την διάρκεια του ιστορικού χρόνου.
    Φαντάζεσαι ένα αντίστοιχο επιχείρημα (εν τω συνόλω επίκληση) των απόψεων του κ. Κύρκου; (Σε κάποια συνέντευξή του στην Καθημερινή αναφέρεται σε γελοίους ηγέτες της Αριστεράς…) Άλλωστε τα ιστορικά γεγονότα μάλλον δικαιώνουν αυτούς τους ισχυρισμούς του πάλαι ποτέ ηγέτη του ΚΚΕ εσωτερικού…

    Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι ο Χ. Γιανναράς επικρίνει την Αριστερά και ιδίως την συνασπισμένη πτέρυγα της, η οποία είναι, καθώς φαίνεται, υπεράνω κριτικής…. Μπορεί μονίμως να ασχημονεί και δεν δικαιούται κανείς να ασκήσει κριτική χωρίς τον κίνδυνο να χαρακτηρίζεται εθνικιστής, εθνοκάπηλος, ρατσιστής, αντιδραστικός…..και όλα τα συναφή (όπως ακριβώς πρό της δικτατορίας με ευκολία απέδιδαν σε οποιονδήποτε δεν συμφωνούσε με την Δεξιά τις ανάλογες κατηγορίες: εαμοβούλγαρος, συνοδοιπόρος, αναρχοκομμουνιστής…) Η εξουσία δεν αλλάζει.

    Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι η κριτική είναι εύστοχη και καίρια. Δεν είναι «έκνομη» ενέργεια η συνεχής παρότρυνση μαθητών και φοιτητών σε παράνομες, και εν τέλει ανήθικες, καταλήψεις σχολών και σχολείων, οι οποίες παραβιάζουν κάθε έννοια δημοκρατίας και ευθύνης (σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχει δημόσια εκπαίδευση. ότι άφησε όρθιο η Δεξιά το κατεδαφίζει η Αριστερά. Απόλυτο δίκηο είχε, ειρήσθω εν παρόδω, ο μέγας Αλεξανδρινός: «Βλάπτουν εξ ίσου την Συρία»). Ας μη μνημονεύσουμε το άγος του πανεπιστημιακού ασύλου….

    Χρήσιμο τέλος είναι για πρακτικούς λόγους να μείνουν και κάποια πράγματα ανέγγιχτα από την αριστερή ρητορεία και την ανέξοδη αλαζονεία. Είναι εμφανές το χάλι των Πανεπιστημίων δεν θα αργήσουν κάποιοι υπερεπαναστάτες να γράφουν συνθήματα και στα μνημεία (ήδη άρχισαν στο κτήριο της Ακαδημίας). θα επιδείξουν φειδώ και αυτοσυγκράτηση στην Ακρόπολη… το προτσές μετράει
    Και εν κατακλείδι μία απορία. Διερωτώμαι:
    Έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα οι απόψεις των κ. Μάνου και Ανδριανόπουλου; Εάν παραγνωρίσουμε το αξιοθρήνητο άλμα τους στις τάξεις του ψηφοδελτίου Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ στις εκλογές του 2004, (δείγμα πολιτικού αισθητηρίου αλλά και ήθους) ποια σημασία έχει εν προκειμένω η γνώμη για τον Χ. Γιανναρά των πλήρως αποτυχημένων εκπροσώπων του ακραίου κοινωνικού φιλελευθερισμού και οικονομικού μονεταρισμού;
    Εν τάχει να σημειώσουμε:
    α) Ο μεν κ. Μάνος απέκτησε οικολογικές ευαισθησίες μετά την πολιτική του αποστρατεία αφού λίγο έλειψε να τινάξει την οικονομία στον αέρα κατά την διάρκεια της θητείας του στο υπουργείο Εθν. Οικονομίας στην κυβέρνηση Μητσοτάκη. Όταν όμως είχε υπεύθυνες θέσεις δεν έπραξε απολύτως τίποτε!
    β) Ο δε κ. Ανδριανόπουλος, ατυχήσας πολιτικός και αυτός, μόλις λίγες ημέρες πριν την εισβολή των Αμερικανών στο Ιράκ προέβλεπε ότι εισβολή δεν θα γίνει! ενώ απέδιδε στο κράτος την πρόσφατη οικονομική κρίση (βλ. κριτική Γ. Τριάντη στην Ελευθεροτυπία) ποια εμπιστοσύνη μπορεί συνεπώς να έχει στην άποψή του

    γ) Όσον αφορά στον κ. Δήμου τι να πει κανείς; Εγγίζει τα όρια του γελοίου. Φληναφήματα ενός φιλοσοφούντος διαφημιστή παντός καιρού. (επιεικής χαρακτηρισμός) Αρκεί να υπενθυμίσουμε τι έγραφε την δεκαετία του ’80 στο Βήμα, για το «Τέταρτο», το εξαιρετικό περιοδικό του Μάνου Χατζηδάκι «Τι είναι ζωντανό σήμερα; το Τέταρτο; όχι το Playboy. τα γυμνά τα ξεπερνάς και διαβάζεις τα κείμενα» Ενδεικτικό του ήθους του ανδρός είναι ότι μόλις ο Κοσκωτάς εξεδίωξε τον Χατζηδάκι, ανέλαβε την διεύθυνση του περιοδικού…. (Προφανώς βρήκε έπειτα από μία εικοσαετία τον δρόμο του σήμερα στο Lifo…)

  23. Βelbo
    Συγχαρητήρια γιά την νηφάλια και αντικειμενική προσέγγιση των γεγονότων

  24. Τσαλαπετεινέ,
    Νομίζω ότι τους τόνους είχαν φροντίσει να ανεβάσουν άλλοι εδώ και ημέρες, πολύ πριν τον κο Καθηγητή.

    Δικαιόπολις,
    Καλωσήρθατε πρώτα απ’ όλα και σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια! Νομίζω ότι καλύψατε εξαιρετικά το θέμα του πως μπορεί να είναι παραπλανητική η επίκληση της μαρτυρίας κάποιου, από εκεί και πέρα ο καθένας βγάζει εύκολα τα συμπεράσματά του.

    Νομίζω ότι το σημαντικό από εδώ και πέρα είναι να σταματήσουμε να δείχνουμε ανοχή (το έχω γράψει και σε μια νεότερη ανάρτηση) και να αρχίσουμε να παίρνουμε ενεργά θέση και να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, τόσο σε επίπεδο εξουσίας κομμάτων, κτλ όσο και σε επίπεδο μικρο-κοινωνίας πολιτών. Φυσικά κανείς δεν είναι υπεράνω κριτικής, πόσω μάλλον ο εν λόγω σχηματισμός, φιλικά,

  25. Συγγνώμη βρε παιδιά
    είναι άλλο να κρίνουμε τα κόμματα με βάση την ιδεολογική τους τοποθέτηση και άλλο να τα κρίνουμε με όρους νομιμότητας ή έκνομης συμπεριφοράς.
    Κατηγορούμε τον ΣΥΡΙΖΑ και τν ΣΥΝ για έκνομη συμπεριφορά λοιπόν; Μήπως να το βγάλουμε και παράνομο και να ξαναγυρίσουμε στην περίοδο προ του ’74, επειδή διακυβέβεται η αστική ειρήνη ή επίφαση ειρήνης;
    Διάφοροι αριστεροί το είχαν προτείνει το ίδιο πράγμα κάποτε, και συνεχίζουν, για την Χρυσή Αυγή! Κάντε το λοιπόν και εσείς αυτό για τον ΣΥΡΙΖΑ και τον ΣΥΝ! Ανοικτά και ως τέτοιο!
    Για να ζυγίζουμε τα πράγματα δηλαδή!
    Για τον Γιανναρά βαρέθηκα να μιλάω! Πέρα του ότι με κάλυψε ο Συκοφάγος, θα πάω ένα βήμα παρακάτω και θα πω ότι απλά είναι χυδαίος!!!!
    Ας του δώσω άλλοθι λόγω ηλικίας, θεωρώντας οτι ξεμωράθηκε.
    Καλές γιορτές να έχετε όλοι και όλες

  26. Μπαλονάκι,
    Μακριά από εμάς τέτοια πράγματα, Χρόνια σας Πολλά!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s