58 Καλλιτέχνες ενάντια στη βία

pn
Γαβράς, Τατσόπουλος, Βούλγαρης, Βασιλικός και Βαλτινός, ανάμεσα στους 58 καλλιτέχνες ενάντια στη βία

Με ένα λιτό κείμενο διαμαρτυρίας, 58 από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες μας, επιτίθενται με σφοδρότητα στα περιστατικά βίας που απειλούν την ελευθερία της έκφρασης και τη δημοκρατία στη χώρα μας.

Οι Κώστας Γαβράς, Βασίλης Βασιλικός, Παντελής Βούλγαρης, Θανάσης Βαλτινός, Απόστολος Δοξιάδης, Νίκος Θέμελης, Μάρω Δούκα, Τάκης Θεοδωρακόπουλος, Μένης Κουμανταρέας, Πέτρος Μάρκαρης, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Ιωάννα Καρυστιάννη, Πέτρος Τατσόπουλος, Γιώργος Τσεμπερόπουλος, είναι μόνο μερικοί από τους συνολικά 58 συγγραφείς, σκηνοθέτες, πνευματικούς ανθρώπους που υπογράφουν την επιστολή. Αφορμή τα λυπηρά περιστατικά με επιθέσεις περιθωριακών στοιχείων σε πνευματικούς ανθρώπους με μόνο στόχο τη φίμωσή τους. Πιο συγκεκριμένα της τελευταίες 10 ημέρες έγιναν εμπρηστικές επιθέσεις εναντίων των Απόστολου Δοξιάδη & Γιώργου Μπαμπινιώτη ενώ ξυλοκοπήθηκε άγρια Πανεπιστημιακός καθηγητής απλά και μόνο λόγω των απόψεών του!

Ο πνευματικός κόσμος της χώρας λοιπόν κινητοποιείται (έστω και αργοπορημένα) και έρχεται να επιβεβαιώσει τη σημασία της κίνησης των τριών (Δοξιάδη, Θεοδωρακόπουλου, Μάρκαρη), όταν αποφάσισαν να βγουν μπροστά και να στηλιτεύσουν την εκολαπτώμενη βία.

Το κείμενο των 58 έχει ως εξής:

«Εμείς που υπογράφουμε αυτό το κείμενο θέλουμε να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας για τις πρόσφατες απόπειρες να φιμωθεί η αντίθετη άποψη.

Πριν από λίγες μέρες συγγραφείς, ακαδημαϊκοί δάσκαλοι, δημοσιογράφοι, πολιτικοί και δημόσιοι λειτουργοί έπεσαν θύματα βομβιστικών επιθέσεων, επειδή ο λόγος ή οι απόψεις τους δεν ήταν αρεστά σε κάποιους. Την ίδια στιγμή, ομιλητές σε ανοιχτή συζήτηση στο Πάντειο Πανεπιστήμιο δέχθηκαν βίαιη και συντονισμένη επίθεση, με σκοπό να αποτραπεί ο δημόσιος λόγος τους μέσα σε ένα ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα, ενώ, μόλις χθες (προχθές), πανεπιστημιακός ξυλοκοπήθηκε άγρια μέσα στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, όπου είχε κληθεί να μιλήσει.

Απέναντι σε αυτήν την πρωτόγνωρη για τα μεταπολιτευτικά χρόνια έξαρση βίας και τρομοκρατίας δεν μπορεί κανείς να μένει αδιάφορος. Καλούμε τους ανθρώπους του πνεύματος και της τέχνης, τους ακαδημαϊκούς δασκάλους, τους λειτουργούς του Τύπου, αλλά και κάθε πολίτη που σέβεται και υπερασπίζεται την ελευθερία του λόγου και των ιδεών, να εκφράσουν την αντίθεσή τους.«

Υπογράφουν (με αλφαβητική σειρά):

Χρήστος Αστερίου, Θανάσης Βαλτινός, Βασίλης Βασιλικός, Αλέξης Βερούκας, Παντελής Βούλγαρης, Κώστας Γαβράς, Ρέα Γαλανάκη, Νίκος Δαββέτας, Πόπη Διαμαντάκου, Λένα Διβάνη, Απόστολος Δοξιάδης, Μάρω Δούκα, Αλκη Ζέη, Νίκος Θέμελης, Τάκης Θεοδωρόπουλος, Αθηνά Κακούρη, Τάκης Καμπύλης, Ιωάννα Καρυστιάνη, Κώστας Κατσουλάρης, Δήμητρα Κολλιάκου, Γιάννης Κοντός, Γιώργος Κορδομενίδης, Μένης Κουμανταρέας, Αχιλλέας Κυριακίδης, Κάτια Λεμπέση, Ηλίας Μαγκλίνης, Πέτρος Μάρκαρης, Τάσος Μπουλμέτης, Δημήτρης Νόλλας, Γιώργος Ξενάριος, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Αλέξης Πανέληνος, Βασίλης Παπαβασιλείου, Ελένη Παπάζογλου, Νικηφόρος Παπανδρέου, Βασίλης Πεσματζόγλου, Αννα Πατάκη, Νίκος Περράκης, Βαγγέλης Ραπτόπουλος, Δημήτρης Ρηγόπουλος, Ολγα Σελλά, Σάκης Σερέφας, Γιάννης Σμαραγδής, Χρύσα Σπυροπούλου, Εύα Στεφανή, Ντίνος Σιώτης, Κατερίνα Σχινά, Δημήτρης Σωτάκης, Πέτρος Τατσόπουλος, Δημήτρης Τζιόβας, Γιώργος Τσεμπερόπουλος, Λίζυ Τσιριμώκου, Φίλιππος Τσίτος, Μισέλ Φάις, Δημήτρης Φιλιππίδης, Θανάσης Χειμωνάς, Περικλής Χούρσογλου, Ανταίος Χρυσοστομίδης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δοξιάδης, Θεοδωρακόπουλος & Μάρκαρης για τις ταραχές

Ο Χρήστος Γιανναράς για τις ταραχές

Ο Μίκης Θεοδωράκης για τις ταραχές

Ενδιαφέρουσες αναγνώσεις για τις ταραχές

Η ζωή συνεχίζει να ειν’ ωραία!

Advertisements

24 responses to “58 Καλλιτέχνες ενάντια στη βία

  1. Αγαπητό Αδέσπωτο,

    Ε μα πόσους θέλετε επιτέλους; γυναίκες 🙂 Το σημαντικό είναι ότι επιτέλους βγήκαν μπροστά και μίλησαν έστω και καθυστερημένα, όταν απειλείται άμεσα η ελευθερία της έκφρασης και η δημοκρατία. Αν με ρωτάτε αν έπρεπε να το κάνουν νωρίτερα, σίγουρα ναι: δεν έπρεπε να περιμένουν να δούμε ξυλοδαρμούς και άλλες τέτοιες καταστάσεις για να μιλήσουν, αλλά νομίζω «κάλιο αργά παρά ποτέ», φιλικά,

  2. καλό, καλά που το κυκλοφορείς εσύ σαν νέο, τόση έκταση πήρε στον τύπο. (ένεκα η κάλυψις του Σάκη) 🙂

  3. Celsius,

    Δημοσιογράφος δεν είμαι (ούτε θέλω να γίνω!), απλά κινήσεις σαν και τις παραπάνω είναι σημαντικές, κι ακόμη πιο σημαντικό είναι να βλέπουμε να αρχίζουμε να αποκτάμε και πάλι πνευματικό κόσμο με άποψη. Είχε ένα αφιέρωμα η Καθημερινή πριν λίγο καιρό και μιλούσε για το παρελθόν όταν ο Σεφέρης και ο Καραγάτσης διαφωνούσαν για την Κύπρο. Έχουμε τόσα σοβαρά πράγματα να συζητήσουμε και να διαφωνήσουμε, χρειαζόμαστε πνευματικούς ανθρώπους με άποψη και τόλμη να γίνονται το κεντρικό θέμα και όχι σαπουνόφουσκες, φιλικά,

  4. Νομίζω πως το όλο πράγμα είναι εκτός θέματος. Οι «πνευματικοί» άνθρωποι μιλούν ξαφνικά για φίμωση όταν αυτή γίνεται καθημερινά με χυδαιότατο τρόπο μέσω της τηλεόρασης και της αναξιοκρατίας εδώ και πολύ καιρό, τα πρόσωπα της βίας είναι τόσα πολλά και τόσο σκληρά που η τελευταία παρέμβαση μου φαίνεται υποκριτική. Λυπάμαι που θεωρώ το εγχείρημα εμετικό. Η ανάγνωση σας μου φαίνεται να ταράζεται από μια βία που γεννήθηκε από το πουθενά. Δεν είναι όμως έτσι. Την βία την έχουμε παντού γύρω εδώ και καιρό και κάνουμε τους ανήξερους. Το κείμενο Δοξιάδη-Μάρκαρη-Θεοδωρακόπουλου είναι ένα άστοχο και δήθεν θαραλέο κείμενο που μιλά σαν να εκφράζει όλους τους υπόλοιπους, είμαι σε θέση να πω πως αυτό δεν ισχύει . Αντί να κάνουμε κινήσεις που ανοίγουν το εύρος της κατανόησης κάνουμε φοβικές εύκολες «καταγγελίες». Ω, τις γελοιότητας! Αυτές έπρεπε να χουν γίνει ήδη πολλές φορές πριν για τόσα και τόσα. Είμαστε φιμωμένοι εδώ και πολύ καιρό. Φτάνει η υποκρισία, δεν είναι όλα το ίδιο. Τι σχέση έχουν τα γεγονότα στο Εθνικό με την περίπτωση Πανούση; Αν κάνουμε αυτό το λογικό πήδημα τότε να κάνουμε και τόσα άλλα και να συνδέσουμε την πολιτική Κακλαμάνη με τους ακροδεξιούς που επιστρατεύει για να υλοποιεί τα σχέδια του. Λυπάμαι.. είναι πολύ θλιβερά αυτά που λέτε. Θα χαιρόμουν να μπορούσα να συμφωνήσω μαζί σας. Αυτό το κείμενο παγιδεύει παρά προχωρά τα πράγματα. Όσοι το υπογράφουν εθελοτυφλούν, δεν προάγουν καμμία κατανόηση, καμμία ανάλυση, δεν κάνουν διακρίσεις κι έτσι παραπλανούν. Αυτό είναι τόλμη; Να καταδικάζεις την βία; Έτσι αόριστα;

  5. τραγικά λίγο φοβάμαι, απο τραγικά ξεπερασμένους πια (για τα δημόσια πράγματα) και «λίγους» διανοούμενους. Υπάρχει πρόβλημα με τον πνευματικό κόσμο της χώρας. Ακόμα και αν στο συγκεκριμένο έχουν ολο το δίκιο με το μέρος τους. Κρίμα. Είναι πια κομμάτι του προβλήματος που γεννάει τη βία. Περίμενα περισσότερα

  6. Stinathina,
    Καλωσήρθατε πρώτα απ’ όλα, ελπίζω να τα λέμε συχνότερα! Φίμωση δεν έχουμε βέβαια όταν υπάρχουν τόσα εναλακτικά media (συμπεριλαμβανομένων των blogs αλλά όχι μόνο) στα οποία ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει, ακόμη και ανώνυμα. Η ελευθερία της έκφρασης νομίζω είναι δεδομένη και πρέπει να την εκτιμάμε γιατί δεν ήταν καθόλου δεδομένη στο παρελθόν (χούντα) και δεν είναι καθόλου δεδομένη σε πολλές άλλες χώρες που ζουν σήμερα κάτω από απολυταρχικά καθεστώτα.

    Στο κομμάτι της επιστολής νομίζω ότι κανένας πολίτης που πιστεύει στη δημοκρατία δεν μπορεί να διαφωνήσει με μια επιστολή που στηλιτεύει τον εμπρησμό στα γραφείο 2 ανθρώπων και τον ξυλοδαρμό ενός τρίτου απλά και μόνο λόγω των απόψεών τους. Δεν είναι θέμα χρώματος, είναι επίθεση στη δημοκρατία μας, φιλικά,

    Tsimitaki,
    Σίγουρα δεν έχουμε Σεφέρη, Ελύτη ή Καραγάτση δυστυχώς (σας παραπέμπω σε άρθρο της Καθημερινής για τις παρεμβάσεις που έκαναν στο παρελθόν οι συγκεκριμένοι άνθρωποι σε Εθνικά θέματα). Παρ’ όλα αυτά τουλάχιστον κινητοποιούνται και βγαίνουν μπροστά και αυτό είναι το σημαντικό… έστω και καθυστερημένα! φιλικά,

  7. με ενα τετοιο κειμενο, κανεις δε μπορει να διαφωνησει ουσιαστικα. Αλλα μπορει να διαφωνησει με το χρονικο, κοινωνικο και πολιτισμικο πλαισιο στο οποιο ερχεται να δρασει, και πως.
    Ναι, προφανως, η βια ειναι κατακριτεα απο οπου κιαν προερχεται απο τους περισσοτερους, κυριως ομως οταν εχει δολο. ( δηλαδη, δεν ειναι δυνατον να κατηγορεις το δεντρο ως βιαιο, επειδη εσπασε με τις ριζες του το τσιμεντο με το οποιο προσπαθουσαν να το πνιξουν)( … και για να μαθει του ριχνουν κιαλλο..)
    Πλεον μιλαμε για μια στιγμη της ιστοριας, που η βια ειναι αυθορμιτη και διαχυτη και σχεδον αναγκαια. Δε μπορει να σταματησει και ισως και να μη μπορει.Σαν μεθοδος αυτοιασης , ωστε να ξυπνησει ο κοσμος, που κοιμαται βαθια μες στη χειραγωγηση.(οσος μπορεσει…)

    κατα ταλλα, περι «φιμωσης»…
    κανεις δε μπορει να φιμωσει ανθρωπους με τετοιες τοποθετησεις και αποψεις γιατι αυτοι ειναι που κραταν και τα επιδωξα σχοινια που θα φιμωναν.. δεν ειναι οι ανθρωποι που φερουν αποψη, αλλα οι κυριαρχες θεσεις κ δομες, που πνιγουν ο,τιδηποτε αλλο παει να ξεμυτησει. Αυτοι που φιμωνονται πραγματικα, δεν ειναι ανθρωποι για τους οποιους θα γινοταν ευρεως γνωστο οτι φιμωθηκαν.
    το οτι μαθαμε για την Κουνεβα τοσο παραπλευρως, κατι δειχνει … το οτι μαθαινουμε επιλεκτικα για τη βια που και σε ποιους ασκειται , επισης…

    περι ελευθεριας λογου…
    επειδη εμεις βρισκομαστε εδω στο ιντερνετ, δε σημαινει οτι αυτο σημβαινει και στον υπολοιπο λαο που θα ψηφισει παλι τις ιδιες λερες…
    το σημειο καμπης ( κριτικη μαζα, το ανθρωπινο δυναμικο που αλλαζει την πορεια των γεγονοτων) για την χειραφετηση του τηλεοπτικου καταναλωτικου κοινου , «πρεπει να κρατηθει υποδουλωμενο στις δημοσκοπησεις και στις τεχνικες του μαρκετινγκ…» και θα το κανουν οση φυσικη βια κιαν υπαρξει , οση διαμαρτυρια κιαν υπαρξει… παιζεται/ε το παιχνιδι της κυριαρχιας εδω.

    ξεκαθαριζω οτι αντιτιθεμαι σαυτες τις βιαιοτητες, ομως αναγνωριζω την (παρα-) λογικη τους.
    Θα πασχιζω για μια κοινωνια που ολοι θα μιλαν ελευθερα, αλλα ΚΑΙ που θα ακουγονται ισαξια απο ολους!!!!

    γιαυτο σας λεω….
    κριμα το πνευμα των 58ανθρωπων που διαλεξαν τωρα να υπογραψουν την κατακραυγη απεναντι στη βια….
    καθε στιγμη στην ιστορια, ειχε τα σημαδια του μελλοντος μεσα της… ακουστε τα ντε…
    κι ειστε και πνευματικοι…παναθεμα σας…!

  8. Θα συμφωνήσω με το κείμενο που υπέγραψαν οι 58 αυτοί άνθρωποι γιατι πιστευω ακραδαντα ότι η βία ποτε δεν έλυσε κανένα πρόβλημα αλλά μαλλον δημιούργησε. Αν στο παρελθόν αυτοί οι άνθρωποι δεν πήραν θέση αυτό δεν σημαίνει ότι είναι κατακριτέα η συμμετοχή τους τώρα.

  9. Fakilas,
    Ενδιαφέρουσα η τοποθέτησή σας. Είμαι πολύ σκεπτικός γενικά απέναντι στη λογική της «αναγκαιότητας» της βίας: οι άνθρωποι που καταφεύγουν στη βία είναι είτε γιατί είναι πολύ φανατισμένοι είτε γιατί η ιδεολογική τους τοποθέτηση είναι τόσο ισχνύ και διάτρητη που δεν μπορούν να τη στηρίξουν σε ανοιχτό διάλογο. Η βία είναι δικαιολογημένη μόνο σε ακραίες περίπτωσεις καταπίεσης (πχ. Ελληνική επανάσταση) που σίγουρα δε ζούμε σήμερα. Σας θυμίζω παραδείγματα «αναγκαιότητας» της βίας: επέμβαση των ΗΠΑ στο ΙΡΑΚ, ή ακόμη και η δικιά μας χούντα (Ελλάδα «ασθενής») κτλ. σε κάθε περίπτωση ατυχή.

    Kali,
    Θα συμφωνήσω.

  10. «Ελληνικη Επανασταση» εχουμε! απλα δεν καπελωθηκε ακομα.

    ρωτηστε και τον Ρηγα Φεραιο…..

    αφου δεν καταλαβαινετε ομως, ραντεβου μετα το καλοκαιρι που θα εκλειψει ακομα και το φαγητο…
    τα λεμε στους δρομους το Σεπτεμβρη…
    και μη σας δω να κανετε πλιατσικο στα σουπερ μαρκετ… θα σας καταδωσω και θα σας κατηγορησω, υπογραφοντας κειμενο κατα της βιας!!!

  11. Αρχίζω να μαζεύω κονσέρβες, κρατήστε μου θέση στην ομιλια του Ρήγα 🙂

  12. Belbo εισαι ωραιος/α! (ειλικρινα χωρις ειρωνια!)
    και επειδη (ερ)εθιστηκα λιγο, μαυτο το τελευταιο σχολιο, θα γραψω και αυτο (τελευταιο…):

    «Οταν η διοικησις βιάζει, αθετεί, καταφρονεί τα δίκαια του λαού και δεν εισακούει τα παράπονά του, το να κάμει τότε ο λαός, ή μέρος του λαού επανάστασιν, να αρπάζει τα άρματά του και να τιμωρήσει τους τυράννους του, είναι το πλέον ιερόν από όλα τα δίκαιά του, και το πλέον απαραίτητο από όλα τα χρέη του.»
    Ρήγας Φεραίος αρθρο 35, το συνταγμα της Ελλαδος.

    καλη λευτερια σε ολους μας!

  13. Μαζί σας, τώρα που έχει ξεσηκωθεί ο κόσμος και είναι ζεστό το πράγμα λέω να κάνουμε ένα ντου να πάρουμε και την Πόλη, ευκαιρία είναι! 🙂

  14. ε όχι και την Πόλη…ο Μπουμπούκος έλεγε προχτες στο κανάλι του ότι οι Τούρκοι είναι ένοικοι στην Πόλη, αλλά θα έρθει ο καιρός και θα πάν οι αληθινοί ιδιοκτήτες(!!!!!) και θα ζητήσουν τα κλειδιά πίσω! Άσχετο, αλλά πάντα βγάζει γέλιο αυτός ο άθρωπας.
    Για τα λοιπά, απλά νομίζω ότι το κείμενο αυτό κινείται σε τελείως δοαφορετική κατεύθυνση από το άλλο που είχαν υπογράψει οι 3 και από το άρθρο του Γιανναρά. Ίσως γι’αυτό και το υπογράφουν τόσοι και ίσως γι’αυτό δημοσιεύεται τώρα και όχι το Δεκέμβρη.
    Εγώ δε θα τα συνέδεα, ακόμα κι αν το υπογράφουν οι 2 από τους 3 υπογράφοντες του προηγούμενου κειμένου, πόσο μάλλον να θεωρήσουμε πως με την κίνηση αυτή επιβεβαιώνεται η κίνησή των 3. Το βρίσκω υπερβολικό αγαπητέ!

  15. Λυπούμαι βαθύτατα για τις θέσεις του Fakila και του stinathina, που ουσιαστικά επιδοκιμάζουν τη συγκεκριμένου τύπου βία εναντίον οποιουδήποτε διαφωνεί με τις απόψεις του ευρύτερου αριστερίστικου-αντιεξουσιαστικού χώρου. Λυπούμαι με την απίστευτη ρηχότητα των αντιλήψεών τους.

    Ηθελημενη ρηχότητα φυσικά και ηθελημένη τύφλωση. Ηθελημένη γιατί αρνείται να δει ότι μιλάμε για ελάχιστα άτομα, μία οργανωμένη μειοψηφία αποτελούμενη από αριστεριστές, μπαχαλάκηδες, πολλοί από τους οποίους είναι γόνοι «καλών οικογενειών»», αλλά και από χουλιγκάνους των γηπέδων. Η όσμωση μεταξύ αυτών των χώρων είναι παγκοίνως γνωστή και συχνά συμπράττουν. Και όλα αυτά υπό την σκέπη και προστασία ενός τυχοδιώκτη πολιτικού που λέγεται Αλαβάνος και ενός τυχοδιωκτικού κομματικού σχηματισμού που λέγεται ΣΥΡΙΖΑ.

    Έχουμε την τάση στην Ελλάδα να θεωρούμε τους εαυτούς μας κέντρο του κόσμου. Σε λίγο θα νομίσουμε ότι οι άεργοι μπαχαλάκηδες της Αθήνας σημαίνουν «κάτι» για την πορεία της Ευρώπης. Έχουν ανάγκη να νοιώσουν κάτι τέτοιο οι υποστηρικτές τους για να δικαιολογηθούν απέναντι στους εαυτούς τους πρώτα από όλα για τα συμπλέγματά τους και την ιδεολογική τους ανυπαρξία, που αναπληρώνεται από θρασυπουστιά και τζάμπα μαγκιά, όπως ακριβώς σε μπράβους νυχτερινών κέντρων (δεν βρίσκω καμία ποιοτική διαφορά). Γιατί τί πιο εύκολο 10 γομάρια να δέρνουν με λοστούς και σιδερογροθιές έναν άοπλο άνθρωπο; Και τί πιο κτηνώδες;

    Υ.Γ. Υποθέτω ότι οι παραπάνω σχολιαστές θα θεωρούσαν φυσικό, αν γινόταν αντιληπτό ποιός είμαι και πού μένω, με δεδομένες τις απόψεις που εκφράζω στο ιστολόγιό μου έναντι πρακτικών του «χώρου» τους, να πέσω θύμα ξυλοδαρμού και το σπίτι μου και το γραφείο μου να βανδαλιστούν. Και αυτά θα ήταν δικαιολογημένα στο όνομα της «επανάστασης» (εν κρανίω).

    Υ.Γ. 2 Για μένα το «καλή λευτεριά», και μια και είμαι χριστιανός, σημαίνει πάνω από όλα εσωτερική ελευθερία. Και αυτή είναι αποτέλεσμα μεγάλων – και «ματωμένων»- εσωτερικών αγώνων. Αλλά μιλώντας με όρους όχι εσωτερικής ζωής, αλλά δημόσιου βίου, ελευθερία χωρίς ελευθερία έκφρασης δεν υπάρχει. Αυτήν ακριβώς την ελευθερία έκφρασης που προσπαθούν οι ομοϊδεάτες του με κάθε τρόπο να μας στερήσουν.

  16. αχ βρε ΜαρκοΤ, και δεν ηθελα να ξανασχολιασω… αλλα πως μπορω οταν διακρινω λανθασμενη αναγνωση…
    το λοιπον!
    1)το οτι δεν υπογραφω συγχωρωχαρτι , δεν σημαινει πως επικροτω τετοιου ειδους ενεργειες βιας!Σημαινει οτι δεν παιζω το mediaακο παιχνιδι, δεν δουλευω για τη δημιουργια «κοινης γνωμης» και για κανεναν. η γνωμη μου ειναι προσωπικη και συζητιεται.(προσωπικα)
    2)περι τυφλοτητας-ρηχοτητας, νομιζω φιλε μου οτι το χαος που εκφραζεται με τετοιες βιαιες κινησεις(ΟΛΕΣ), δειχνει μια πολιτικη ριχοτητα που διαμορφωνεται εδω και χρονια… καταρχην απο πλευρας αυθαιρεσιας της εξουσιας. Απο πού προερχεται η ριμαδα η εξουσια ομως και πως στηριζεται … ε?
    3)οσον αφορα τους χωρους που διακρινεις να αλληλοσυμπληρωνονται και τους πολιτικους που «τυχοδιωκτιζουν», δε με αφορα το θεμα…διαχωριζω πλεον τους ανθρωπους της κοινωνιας διαφορετικα απτο γνωστο μοντελο «δεξιος-αριστερος».Παλι ομως, αυτα που φερεις ως αποψη, δεν φευγουν καθολου απο τις κυριαρχες αποψεις των media (=κοινη πραγματικοτητα). οποτε συζητα το με τον Αλαβανο και το συριζα!
    4)ΣΑΦΩΣ και «οι άεργοι μπαχαλάκηδες της Αθήνας σημαίνουν “κάτι” για την πορεία της Ευρώπης!»
    πως γινεται να διαφωνει καποιος, οταν η ολη συζητηση γινεται για αυτον τον λογο…
    βεβαια δημιουργει θεμα η γενικοτητα με την οποια αναφερεται το «αεργοι μπαχαλακηδες» αλλα ας μη το θιξουμε περισσοτερο… τουλαχιστον οχι τωρα.

    πιο κατω, θα συμφωνησω (υπο διευκρινιστικους ορους του «αεργοι μπαχαλακηδες»)με τα περι θρασυπουστιας και τζαμπα μαγκιας…

    περι πρωτου ΥΓ, … ξερω που μενεις!
    (ελπιζω να εχεις χιουμορ και να γελασες)

    «οι παραπάνω σχολιαστές» δεν ασχολουνται με τους ανθρωπους που φερουν τις οποιες αποψεις φερουν, αλλα με τις αποψεις και την ΙΣΟΤΙΜΗ και αδιαμεσολαβιτη διακινηση τους!
    περι ΥΓ2,
    αυτο το «καλη λευτερια» τουλαχιστον το καταλαβες σωστα.
    μονο που δεν δηλωνω χριστιανος.
    ειμαι απλα ανθρωπος!

    λοιπον, για να μην τα ξαναλεμε…
    δεν τασσομαι υπερ της βιας.
    Διαφωνω με την ατοπη -χρονικα- μαζικη(58)κατακριση της που παιρνει χροια «πνευματικης» παρεμβολης στην κοινωνια.
    ελπιζω να εγινε σαφες τωρα!
    ουφ…

  17. @fakilas.Δεν βλέπω λαθεμένη ανάγνωση στα γραφόμενά σου εκ μέρους μου, εντούτοις, βλέπω μία τελείως διαφορετική κοσμοθεωρία. Και μιλάμε διαφορετική γλώσσα: Αν προσέξεις, μιλάς με τσιτάτα, ειδικά στο πρώτο σου σχόλιο. Η απόλυτη ξύλινη γλώσσα.

    Η νοοτροοπία σου βρίσκεται λίγο πολύ στο πλαίσιο της νοοτροπίας αρκετών συμπατριωτών μας που θεωρούν ότι «επειδή το κράτος είναι χάλια και τα ΜΜΕ μας εκμαυλίζουν – όμως τους ομοϊδεάτες σου τους χαϊδεύουν αρκετά τα ΜΜΕ! – , ας ανεχτούμε λίγη βία από τους αριστερο-μπαχαλάκηδες, ας μην την κατακρίνουμε!».
    Ε λοιπόν, όχι, δεν θα αναγάγω ανθρώπους που ούτε μία πρόταση δεν μπορούν σωστά να συντάξουν (δες τα κείμενα του «χώρου») σε κριτές και ρυθμιστές του πολιτικοκοινωνικού βίου, με έξοδα αλλωνών (δηλαδή ημών των φορολογουμένων). Γιατί η «κριτική»τους (μέσω σιδερολοστών) μας κοστίζει ακριβά και σε χρήμα.

    Κατά βάση, θεωρώ ότι η νοοτροπία σου είναι απόλυτα ολοκληρωτική, αφού αναγορεύει ορισμένους αριστεροχουλιγκάνους-μπράβους που δεν έχουν το κουράγιο ούτε το πρόσωπό τους να δείξουν σε ρυθμιστές της πολιτικής ζωής. Και σε «τιμωρούς» ανθρώπων που απλά δεν συμφωνούν μαζί τους και σε καταστροφείς μνημείων ακόμα. (Θα έλεγες το ίδιο για επιθέσεις χρυσαυγιτών;). Εννοείται ότι ο ακραίος αριστερίστικος ατομισμός που πρεσβεύεις θα έφτανε στα όριά του στην περίπτωση που η βία έφτανε εντός της αυλής του σπιτιού σου.

    Όσο για το αν οι μπαχαλάκηδες σημαίνουν κάτι για την Ευρώπη, θα σου πω: Επειδή τέτοιο «λουλούδι» δεν μπορεί να ανθίσει στην Ευρώπη, γιατί αν πάει να ανθίσει θα το συντρίψει η ίδια η κοινή γνώμη και το κράτος, για την Ευρώπη δεν σημαίνει ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ. Είμαστε μία ασήμαντη επαρχία που θα βυθίζεται όλο και περισσότερο στον αυτισμό της. Σε λίγο θα είμαστε ένα είδους θεματικό πάρκο, και ίσως αυτό είναι που επιδιώκει άθελά της η εξαιρετικά αυτιστική ελληνική άκρα αριστερά.
    Για την Ελλάδα, η βία των αριστερο-μπαχαλάκηδων σαφώς και υποδηλώνει πολλά, και πάνω από όλα την πνευματική κρίση της κοινωνίας μας και των προσώπων που την συναπαρτίζουν (αυτό πέρα από τη συμπλεγματικότητα και στειρότητα της ελληνικής άκρας αριστεράς και την τραγική αποτυχία των ελληνικών αστικών κομμάτων).

  18. σορι ρε φιλε,στην αρχη σε πηρα στα σοβαρα , και απαντησα αναλογως… αλλα… δεν ειχα καταλαβει…

  19. Μπαλόνι,
    Η κεντρική ιδέα και στις δύο επιστολές είναι η ίδια και έχει τους ίδιους αποδέκτες.

    Μάρκο Τ,
    Συμφωνώ με την καταδίκη της βίας που κάνετε και την τοποθέτησή της στις πραγματικές της διαστάσεις (χουλιγκανισμός-μπράβοι), νομίζω δεν υπάρχει ποιοτική διαφορά. Η λογική «τιμωρών» μου θυμίζει λίγο και κουλτούρα batman (εγώ ξέρω τι είναι καλό και εκτελώ αναλόγως) – ουδεμία σχέση έχουμε βέβαια σαν πολιτισμός ή σαν έθνος με τέτοιες λογικές. Κρατάω την ιδέα του «θεματικού πάρκου» σαν μια πιθανή πηγή εσόδων για την ταλαιπωρημένη οικονομία μας 🙂

    Fakilas,
    Με έχετε μπερδέψει γενικά: καταλαβαίνω ότι δεν υποστηρίζετε τις αθλιότητες που γίνονται αλλά από την άλλη προσπαθείτε να τις ερμηνέψετε αν καταλαβαίνω σωστά, σε κάθε περίπτωση όμως θέλω να θέσω σε όλους τους προβληματισμό: δεν πρέπει να παίρνουμε ξεκάθαρη θέση όταν βάλετε η δημοκρατία μας;

    Επίσης, το τελευταίο σχόλιό σας θα μπορούσε να λείπει: ας προσπαθήσουμε να κρατήσουμε την κουβέντα σε επίπεδο επιχειρημάτων, προσωπικές επιθέσεις δε βοηθάνε και θα τις κρατήσω μακριά από αυτό το blog.

  20. Συνεχίζω να πιστεύω πως οι δύο επιστολές έχουν τελείως διαφορετικό προσανατολισμό, τελείως διαφορετικές αφετηρίες και τελείως διαφορετικούς αποδέκτες. Και συνεχίζω να υποστηρίζω πως ο τρόπος με τον οποίο τις παραθέτεις εδώ ως οικείες και ταυτόσημες είναι αποπροσανατολιστικός. Ή, τουλάχιστον, εξυπηρετεί τη δική σου άποψη για την καταδίκη της βίας, ακόμα κι αν αυτή είναι η καταδίκη της χρήσης του βράχου της Ακρόπολης για το κρέμασμα ενός πανό.
    Δεν είναι κατακριτέο αυτό, απλά το τονίζω!
    Θα συμφωνήσω με τον fakilas: Δεν επιδοκιμάζω τη βία, τουναντίον, τις διαφωνίες μου με το σύστημα τις συζητώ και τις θέτω και στη κοινωνία, μέσα από τους δημοκρατικούς της θεσμούς. Ενίοτε, και τώρα τελευταία συχνότατα, κατεβαίνω και στους δρόμους για να διεκδικήσω αυτά που δικαιούμαι. Και απεχθάνομαι όσους στην πλάτη τη δική μου και όλων όσων διεκδικούν το δίκιο τους παίζουν ένα μιντιακό παιχνίδι με τη βία. Άλλα όλοι αυτοί τρέφονται από αυτές τις καταδίκες…αυτές που δεν ξεχνούν να αρθρώσουν οι επιλεκτικοί κατήγοροι της βίας. Και τους λέω επιλεκτικούς γιατί την δολοφονική επίθεση στο στέκι Μεταναστών με αμυντική χειροβομβίδα την πέρασαν στα ψιλά…πολλοί μάλιστα μίλησαν για πόλεμο συμμοριών. Είναι οι ίδιοι που είδαν ερωτική αντιζηλία ή βουλγάρικες μαφίες στην δολοφονική επίθεση εναντίον της Κωσταντίνας Κούνεβα. Και φυσικά εννοώ κάποια ΜΜΕ.
    Αλλά μάλλον βολεύει κάποιους να βάλουν στο ίδιο τσουβάλι την αριστερά και τους αναρχικούς με τους λογής-λογής μπαχαλάκηδες. Και βολεύει γιατί έτσι, στο τσουβάλι με τη βία πετάμε και κάθε τι που έχει διαφορετική άποψη για τον τρόπο οργάνωσης της κοινωνίας και για το σύστημα. Και έτσι το αποπέμπουμε στο πυρ το εξώτερο, λέγοντας ανακρίβειες…ότι δηλαδή κάθε τι που δεν αναγνωρίζει τη νεοφιλελεύθερη οργάνωση της κοινωνίας είναι, από χέρι, με τη βία και τη καταστροφή.
    Τσουβαλιάζουμε λοιπόν απόψεις, ιδέες, χώρους και ανθρώπους κατά το δοκούν.
    Αυτό όμως είναι τυχοδιωκτισμός, και όχι το να λες την άποψη σου, ακόμα κι αν είναι διαφορετική από την κυρίαρχη. Αν μάλιστα την παλεύεις με δημοκρατικά μέσα (διαδηλώσεις, απεργίες, ακόμα κι εκλογές) με σταθερότητα και συνέπεια (και όχι ξεροκεφαλισμό αλά ΚΚΕ) τότε λέγεσαι συνεπής πολιτική δύναμη, ακόμα και αν είσαι μειοψηφία, του 5%, του 10% ή του 15%.
    υ.γ.Προφανώς οι θέσεις που παραθέτω εδώ είναι προσωπικές, και οι διαφωνίες σας με αυτές θα είναι προσωπικές προφανώς, όπως και οι δικές μου με κάποιες από τις απόψεις που υπάρχουν παραπάνω. Ελπίζω να εκληφθούν ως διαφωνίες με την ουσία των απόψεων και όχι με τους φορείς αυτών, κάποιους από τους οποίους συμπαθώ πολύ.

  21. Συγγνώμη για τη συνέχεια, αλλά δε μπορώ να μη σας παραπέμψω και σε ένα έξοχο άρθρο του Πέτρου Παπακωσταντίνου από την Καθημερινή αυτής της Κυριακής, εδώ.
    Η ερμηνεία της βίας, που προσπαθεί και ο Fakilas να κάνει, έχει πολιτική σημασία, υψίστης αξίας. Πολύ μεγαλύτερη από την καταδίκη της. Κυρίως γιατί η καταδίκη πρέπει να είναι στοχευμένη προς τους σωστούς υπαίτιους, που θα τους υποδείξει η ερμηνεία, και όχι προς φαντάσματα.

  22. μαλλον πρεπει να ορισουμε πρωτα τι σημαινει «δημοκρατια μας» και μετα να συνεχισουμε την οποιαδηποτε κουβεντα.
    καθως και τι σημαινει «ελευθερια» κ «ουτοπια» και εν τελη τι σημαινει να εισαι ανθρωπος που συναπαρτιζει μια κοινωνια.

    τα στασιμα νερα να φοβαστε. οχι το ποταμι!

    Μαλιστα… … … … … … … … … … … .. .. ..ξεκιναμε δοκιμιο.

    Η δημοκρατια και η ελευθερια καθως και η ανθρωπινη υποσταση , βρισκονται σενα συνεχη δρομο αναζητησης και αυτογνωσιας , που δε θα τελειωσει ποτε. Οταν ο ανθρωπος κατακτησει κατι, κοιτα πιο μακρυα.
    Ετσι συμβαινει και τωρα. Δεν ειναι κατι κακοβουλο. Ειναι η φυση η ιδια που προσπαθει να αυτοοριστει μεσα απο το συνεχες του δρομου. Η ιδια η λεξη “ελευθερια” προσδιοριζει την εννοια του αεναου δρομου … (απο το ελευσις) κατι δηλαδη που ερχεται και δε θα παψει να ερχεται , γιατι οπως συμφωνησαμε με το ΜαρκοΤ(ο οποιος με στεναχωρησε που δεν εκατσε να καταλαβει τι εγραψα ωστε να γινει πραγματικος πνευματικος διαλογος συνδιαμορφωσης, παρα συνεχισε να μου κοτσαρει ταμπελες, και μετα μου λες εμενα για επιχειρηματα! Ελεος!) η ουσιαστικη ελευθερια ειναι η εσωτερικη…
    μεχρι ομως να φτασουμε εκει, εχουμε δρομο. Το δρομο της υλικης ελευθεριας. Πολυ απλα, καλα ολα τα υπερβατικα, πνευματικα, αλλα χρειαζεται καταρχην ο ανθρωπος να τρωει και να αναπνεει και να πινει νερο, να κοιμαται, να κοινωνικοποιειται, να μορφωνεται… κ.α.
    Οποτε ,
    αν συσχετισουμε, το υλικο επιπεδο του ανθρωπου με το πνευματικο και το ψυχολογικο, θα ανακαλυψουμε τι σπρωχνει ολον αυτον τον κοσμο σε τετοιες εκφρασεις “βιας” εν ετη 2008-9.Η ανισοροπια!
    Δε διαφωνω οτι εχουμε τα μαυρα μας τα χαλια οπως δε διαφωνω ουτε με το οτι ποτε δεν ειχαμε αλλο χρωμα χαλια. Ομως το πραγμα δειχνει –μες στην ανοριμοτητα του- να θελει να εξελιχθει…να ισοροπησει, να χαρτογραφισει καινουριες περιοχες. Και αυτες οι περιοχες μπορουν να ξεκινησουν να υπαρχουν μονο οταν το μειγμα ανακατευτει και το ιζημα πεταξει μεσα στο διαλυμμα. Και αυτο ειναι ενδειξη υγειας της κοινωνιας οχι αρρωστιας! Αρρωστια ειναι η στασιμοτητα. Οχι η κινηση. Αρρωστια ηταν η καθημερινοτητα μεχρι το Δεκεμβρη. Απο τον Δεκεμβρη και μετα παρα πολυς κοσμος, αρχισε παλι να κινειται. Ειτε πνευματικα, ειτε ψυχολογικα… ολοι μας αρχισαμε να ερευνουμε τα ορια στα οποια εμμεσως ειχαμε βρεθει απο την επελαση του νεοφιλελευθερισμου (οικονομικα), του ατομικισμου(ψυχολογικα) και πολλων αλλων, που δεν εχει νοημα να αναφερω (ο καθενας ξερει ενδομιχα).
    Ως εκ τουτων, οι” αεργοι μπαχαλακηδες “ ή “οι 10 κουκουλοφοροι” , ή οι “εξεγερμενοι αριστεριστες αναρχικοι αντιεξουσιαστες χρυσαυγιτες μπραβοι γομαρια χουλιγκανοι μπαχαλοι θρασυπουστηδες τζαμπα μαγκες βουλευτες μπατσοι τρομοκρατες τρομολαγνοι ψηφοφοροι απαθεις καταναλωτες τηλεοπτικοι τηλεορασοπλικτοι αποχαυνομενοι ρομποτικοι καναπεδανθρωποι υπανθρωποι” της Αθήνας και της Ελλαδας του δεκεμβρη, σημαίνουν “κάτι” για την πορεία της Ευρώπης! Και του κοσμου ολου!

    Βαλεται κυριες και κυριοι η κυριαρχια .ΠΑΛΙ. οπως σε καθε εξεγερση. Και η κυριαρχια, δε θα αφησει να σχηματιστει κρισιμη μαζα. Θα παλεψει με νυχια και με δοντια. 58 τσιμπησανε και συνδραμουν στην αποκατασταση της ταξης αυτης της δεδομενης κυριαρχιας.Και οταν λεω “κυριαρχιας”, δεν εννοω ουτε ταξη(class), ουτε κυβερνηση, σχεδον ουτε ειδησεις των 8. Αλλα η κοινη πραγματικοτητα που μορφοποιει την καθημερινοτητα ολων μας. Οι κυριαρχες «κανονικες» δομες βαλλονται, οι κυριαρχες θεωριες, ιδεολογιες. Μπαινει στο στοχαστρο η χρηματοοικονομικη απολυταρχια, η επιβεβλημενη πραγματικοτητα των media. Και πλεον ερχομαστε τοσο κοντα , που αναγνωριζουμε οτι αυτο κατοικει και μεσα μας. Στον καθενα ξεχωριστα, και ειναι στο χερι του καθενος να επειχειρησει να το αποταξει. ΞΑΝΑ! στο χερι του καθενος να το αποταξει!!

    ακομα δεν εχουμε αναγνωρισει πληρως το κτηνος. Ξερουμε ομως οτι ειναι εκει!
    Και για να τελειωνω.
    Σε ολες τις εξεγερσεις “η δημοκρατία καποιων” βαλοταν … και θα βαλεται στον αιωνα τον απαντα.

    Υ.Γ.συμφωνω απολυτα με τον/την κοκκινο μπαλονι,στο οτι το θεμα που τιθεται, ειναι το θεμα του αποπροσανατολισμου απο την ουσια!!

  23. Μπαλόνι,

    Δεν με ενδιαφέρουν τα μιντιακά παιχνίδια, γενικότερα δεν παρακολουθώ καθόλου πλέον τηλεόραση και οι αναγνώσεις μου είναι επιλεκτικές. Στο ίδιο μήκος κύματος απεχθάνομαι τις πολύπλοκες στοιχομηθείες, σε βάθος αναλύσεις και παρόμοιες απόπειρες να μπερδέψουμε τα προφανή και να βγάλουμε συμπεράσματα που μας βολεύουν ιδεολογικά. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος:

    ΦΑΣΙΣΜΟΣ σημαίνει προσπαθώ να επιβάλω τη γνώμη μου με τη βία.

    Άσχετοι μπαίνουν στα Πανεπιστήμια και σταματάνε ομηλίες, απειλούν καθηγητές και φοιτητές και τελευταία ξυλοκόπησαν έναν καθηγητή . Οι ίδιοι (ή φιλαράκια τους), προσπάθησαν να κάψουν το γραφείο του Δοξιάδη. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις ο λόγος ήταν ότι διαφωνούσαν με την άποψή του άλλου.

    Αυτοί οι άνθρωποι είναι φασίστες: δεν έχουν καμία διαφορά απολύτως από τα φανταράκια που έβγαζε στο δρόμο ο Χίτλερ τη δεκαετία του ’30 να κάνουν παρέλαση με τη σβάστιγγα στο χέρι και στη συνέχεια τους έβαζε να σπάνε τα μαγαζιά των Εβραίων. Δεν με απασχολούν καθόλου οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ αναρχικών και μπαχαλάκηδων, δεν ασχολούμαι με το περιθώριο. Αυτό που με απασχολεί είναι ότι οι παραπάνω πράξεις δεν γίνονται στη Γερμανία της δεκαετίας του ’30 αλλά στη χώρα μου το 2009 και δεν το δέχομαι, όπως επίσης και η πλειοψηφία των συμπατριωτών μας και οι 58 καλλιτέχνες που κάθησαν και έγραψαν μια επιστολή γι’ αυτό το θέμα. Αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να βρεθούν και να τιμωρηθούν παραδειγματικά γιατί η πράξη τους είναι φασιστική και σ’ αυτή τη χώρα το φασισμό τον έχουμε πετάξει από πάνω μας εδώ και μερικές δεκαετίες. Ελπίζω να σας κάλυψα,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s