Ο Μπρεσόν κοιτάζει τους Ευρωπαίους (Henri Cartier-Bresson)

kids in ruins

Παιδιά στα χαλάσματα (Henri Cartier-Bresson)

Ανταπόκριση από το Παρίσι

Ο Belbo βρέθηκε στο Παρίσι με την ευκαιρία της έκθεσης-αφιέρωμα στον Καρτιέ Μπρεσόν, ενός από τους σημαντικότερους φωτογράφους του 20ου αιώνα, στο Ευρωπαϊκό Μουσείο Φωτογραφίας.

Ο μεγαλύτερος ίσως φωτογράφος του 20ου αιώνα (σύμφωνα με τη γνώμη του γράφοντος), είναι σίγουρα ένας εξαιρετικός λόγος για μία έκθεση – πόσο μάλλον όταν το θέμα της δεν είναι άλλο από τους Ευρωπαίους. Το Ευρωπαϊκό σπίτι της φωτογραφίας ήταν κατάμεστο, ενδεικτικό του ενδιαφέροντος για τη δουλειά του μεγάλου αυτού φωτογράφου. Στους τοίχους μερικές από τις πιο διάσημες φωτογραφίες του, ζωντανές και σύγχρονες όσο ποτέ. Η κάθε φωτογραφία είχε κάτι να πει για την εποχή της, αλλά και για κάθε εποχή (δείτε παραπάνω τα «παιδιά στα χαλάσματα»). Στο φακό του αρχικά η Γαλλία, μετά η υπόλοιπη Ευρώπη ανάμεσά της και η Ελλάδα: είναι απίστευτο πόσα πράγματα μπορείς να πεις με μια μικρή μηχανή και το αποτέλεσμά της τυπωμένο σε χαρτί όταν έχεις ταλέντο αυτού του μεγέθους.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ
(To take photographs is to put the head, the eye and the heart in the same line of sight. It’s a way of life).

Presented to coincide with the centenary of Henri Cartier-Bresson’s birth, this exhibition showcases 340 photographs from the collection of the Maison Européenne de la Photographie. This collection has been built up around two key themes: ‘Paris’ and ‘Europeans’.

The Paris theme is the result of years of work on Cartier-Bresson’s archives. From 1980 to 1984, Henri Cartier-Bresson, Daniel Arnault from Magnum, and Jean-Luc Monterosso selected a corpus of images of Paris. This set of pictures was displayed in an exhibition, “Paris à vue d’œil”, at the Musée Carnavalet during the Paris Month of Photography in November 1984. For the theme of ‘Europeans’, echoing the book with the same title designed by Tériade in 1955, Henri Cartier-Bresson and Maurice Coriat once again dipped into the archives. Presented at the MEP in March 1997, all the prints from this exhibition came from a donation from Reader’s Digest France corporate foundation, following a proposal by Jean-Stanislas Retel.

These photographs illustrate both a style and a way of working. They embody the perfect, transcendent moment that combines emotion and a razor-sharp eye. As he wrote, “photography is a like guillotine blade that captures the instant from eternity that has dazzled me”.

Σύνδεσμος στην Έκθεση

Αν δεν τον ξέρετε ψάξτε τον, πηγαίνετε με κλειστά μάτια και αγοράστε ένα λεύκωμα με τη δουλειά του, αποκλείεται να μη σας ενθουσιάσει.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Ο Henri Cartier-Bresson στη wikipedia
45 από τις σημαντικότερες φωτογραφίες του

Advertisements

2 responses to “Ο Μπρεσόν κοιτάζει τους Ευρωπαίους (Henri Cartier-Bresson)

  1. πολύ όμορφο γεγονός. έχω πάει στο μουσείο που αναφέρεις και θυμάμαι το γιαπωνέζικο μινιμαλιστικό του κήπο. Μια τέτοια έκθεση είναι μεγάλης απόλαυσης τυχερός που την είδες.

  2. Celsius,

    Πραγματικά τη χάρηκα πολύ! Η φωτογραφία είναι μία από τις αγαπημένες μου ασχολίες (σ’ αυτή τη φάση προσπαθώ να ψηφιοποιήσω κάποιες από τις φωτογραφίες μου ώστε να τις μοιραστώ μαζί σας) και ο Bresson από τους πολύ αγαπημένους μου.

    Όσο και αν τα λευκώματα δίνουν μια αίσθηση, τίποτα δε συγκρίνεται με την ασπρόμαυρη φωτογραφία τυπωμένη στο χέρι που θα δεις σε μια έκθεση. Επίσης, είχε πραγματικά μερικά από τις πιο σημαντικές φωτογραφίες του Bresson (τις περισσότερες από τις 45 που παραθέτω στο σύνδεσμο), πραγματικά εξαιρετική έκθεση, φιλικά,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s