Γιάννης Πετρίδης: ένας υπέροχος άνθρωπος

Για το πόσο θαυμάζω το Γιάννη Πετρίδη νομίζω ότι έχω ξαναμιλήσει. Μεγάλωσα με τις εκπομπές του και ίσως να πω ότι έμαθα περισσότερα από αυτόν παρά από οποιονδήποτε άλλο για τη μουσική και τον Κινηματογράφο. Ο Πετρίδης αφοσιώθηκε με πάθος στα πράγματα που του αρέσουν, δε συμβιβάστηκε και έγινε ο καλύτερος στο είδος του, ένας άνθρωπος της μουσικής από τους καλύτερους στον κόσμο – σπάνιο πράγμα για τη χώρα μας.

Με την ευκαιρία της ταινίας-αφιέρωμα σε αυτόν, έδωσε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο Αθηνόραμα. Επισυνάπτω μερικά κομμάτια – ενδειτικά ενός ανθρώπου με πάθος για τη δουλειά του:

Γ.Χ. Δεν έχεις βαρεθεί 35 χρόνια εδώ μέσα;

Γ.Π. Όχι, καθόλου! Κάθε ημέρα έρχομαι εδώ γκαζωμένος, στις 4 το απόγευμα, να εκτονωθώ – ενώ τα πρωινά ακούω μουσική, διαβάζω και είμαι ήρεμος γενικά. Το κάνω πολύ ευχάριστα, διότι βλέπεις και μια ανταπόκριση τόσα χρόνια μετά. Σήμερα έρχονται στην ΕΡΤ -που δεν είναι και από τους πιο εμπορικούς σταθμούς- σελίδες με μηνύματα. Κι από παιδιά που μπορεί να είναι 18-22 ετών, που μου λένε ότι «μου είπε ο πατέρας μου να σ’ ακούω»! Αν βαρεθώ, θα σταματήσω αμέσως. Αλλά ελπίζω να μη γίνει ποτέ αυτό.

Γ.Χ. Διατηρείς ακόμη την εφηβική σου αδημονία για τη μουσική;
Γ.Π. Τη διατηρώ και την καλλιεργώ. Χωρίς να παλιμπαιδίζω! Μόλις πήρα ένα βιβλίο από το Amazon για την ιστορία της μουσικής και όταν το παρέλαβα ήταν σαν να ήμουν πίσω στο ’65, όταν είχα πάρει ένα άλλο ανάλογο βιβλίο! Έτσι που το κοίταζα, έλεγα ότι εκεί βρίσκεται όλη η ζωή μου. Και σήμερα ακούω ένα συγκρότημα σαν να είμαι 18 χρόνων και όχι 60. Θέλω να μπω στο μυαλό του δεκαοκτάρη και να του μεταδώσω την άποψή μου λες και είμαι δεκαοκτάρης. Γιατί αν του μεταδώσω την άποψή μου ως εξηντάρης, θα του μεταδώσω αυτό που λέω συχνά στην εκπομπή. Ότι όλα δηλαδή έχουν γίνει και ο κύκλος έχει κλείσει και δεν βλέπω κάτι καινούργιο…

Δ.Μ. Γιατί είσαι, όμως, ταυτισμένος κυρίως με την Καλιφόρνια;
Γ.Π. Το Λονδίνο μπορεί να είναι κέντρο, αλλά καταστάλαξα στο ότι η Αμερική είναι όλα αυτά τα πράγματα που ακούσαμε. Είναι jazz, blues ή rock ‘n’ roll! Οι Άγγλοι τι έκαναν; Έπαιρναν, πολύ έξυπνα, όλα αυτά τα πράγματα και τα ξαναπαρουσίαζαν. Οι Beatles και οι Rolling Stones διασκεύασαν όλους τους μπλουζίστες. Εκεί είναι ο χώρος όπου έγιναν όλα αυτά με τα οποία μεγάλωσα. Και δεν είναι μόνο η Καλιφόρνια. Είναι το Μέμφις, το Σικάγο, το Ντιτρόιτ. Έχω πάει σε όλα αυτά, αλλά για την ταινία δεν υπήρχαν τα απαραίτητα χρήματα. Ήθελα το φιλμ να τελειώνει στο Σαν Φρανσίσκο, διότι θεωρώ ότι ως πόλη έκανε επανάσταση με τους χίπις, με το rock των Jefferson Airplane, Grateful Dead, Santana κ.ά. Ανήκω σε μια τυχερή γενιά, διότι μεγάλωσα τέλη ’50-’60, οπότε έγιναν τα περισσότερα πράγματα – κι έξω, κι εδώ. Ήμουν εδώ όταν ο Χατζιδάκις, ο Θεοδωράκης, μετά ο Μαρκόπουλος, ο Σαββόπουλος, ο Ξαρχάκος, το λαϊκό τραγούδι ήταν στο αποκορύφωμά τους. Αντίστοιχα, έξω ήταν οι Stones, oι Beatles, η ψυχεδέλεια, ο Έλβις λίγο πιο πριν, τα πράγματα άλλαζαν. Δεν θα ‘θελα να ζήσω σε καμία άλλη εποχή.

Ολόκληρη η συνέντευξη στο ΑΘηνόραμα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο Γιάννης Πετρίδης ταξιδεύει στις Αμερικάνικες λεωφόρους
Ο Γιάννης Πετρίδης για τους U2
Ο Γιάννης Πετρίδης για το Ντύλαν
Ο Γιάννης Πετρίδης επιλέγει τις καλύτερες ταινίες του 2009
Ο Γιάννης Πετρίδης επιλέγει τις καλύτερες ταινίες του 2008


 

10 responses to “Γιάννης Πετρίδης: ένας υπέροχος άνθρωπος

  1. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΉ ΜΟΡΦΉ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ!

  2. Κι εγώ σαν μαθήτρια και φοιτήτρια μεγάλωσα με τις εκπομπές του και πιστεύω ότι η βαθιά του αγάπη για τη μουσική (όπως και κάθε βαθιά αγάπη) είναι το μαγικό φίλτρο που τον κρατάει νέο.

  3. Να είναι πάντα υγιής, ώστε να έχουμε τη χαρά να τον ακούμε και ενίοτε να διαφωνούμε!

  4. Cosmicgame, το εύχομαι κι εγώ! Είναι εξαιρετικός από κάθε άποψη!

  5. Παράθεμα: Γιάννης Πετρίδης « Belbo

  6. Παράθεμα: Πάει καλά; « Thesa1nt's Weblog

  7. Παράθεμα: Σταματάει η εκπομπή του Γιάννη Πετρίδη! « Belbo

  8. Παράθεμα: Οι γυναίκες μπροστά! (Γιάννης Πετρίδης, από τις 4 στις 5) « Belbo

  9. Παράθεμα: Η νέα εκπομπή του Γιάννη Πετρίδη | Belbo

Σχολιάστε

