10+1 αξιόλογες ταινίες του Ελληνικού Κινηματογράφου

Η Μίνα (Έλλη Λαμπέτη) αναρωτιέται τι έγινε το λαχείο της στο "Κυριακάτικο ξύπνημα" του Κακογιάννη

Ο Δικαιόπολις επιλέγει 10+1 σημαντικές ταινίες του Ελληνικού Κινηματογράφου.

 1. «Κάλπικη Λίρα«(1955) Γ. Τζαβέλλας

Απόλυτη απεικόνιση μιάς χαμένης πλέον Ελλάδας..

 2. «Κυριακάτικο ξύπνημα» (1955) Μ. Κακογιάννης

Η καλύτερη ελληνική κομεντί. Ακτινοβολούν ο Χόρν, η Λαμπέτη και ο Γ. Παππάς..

 3. «Το τελευταίο ψέμμα» (1958) Μ. Κακογιάννης

Εξαιρετικό μελόδραμα με έντονη κοινωνική κριτική.

 4. «Μιά ζωή την έχουμε» (1958) Γ. Τζαβέλλας

Υπέροχος και πάλι ο Χόρν.. Ακόμη και η αντιπαθέστατη πρωταγωνίστρια (Υβόν Σανσόν) είναι πειστική.

5. «Οι παράνομοι» (1959) Ν. Κούνδουρος

Νομίζω είναι η καλύτερη του σκηνοθέτη..Υπαινικτική αναφορά στον εμφύλιο.

6. «Συνοικία το όνειρο» (1961) Αλέκος Αλεξανδράκης

Ελληνικός νεορρεαλισμός.

7. «Δεσποινίς διευθυντής» (1964) Ντ. Δημόπουλος.

Εξαιρετικός συνδυασμός εμπορικότητας και ποιότητας. Σεβασμός στον θεατή  Υπέροχοι η Καρέζη και ο Αλεξανδράκης.

8. «Διωγμός» (1964)  Γρ. Γρηγορίου.

Η καλύτερη ταινία του σπουδαίου και παραγνωρισμένου στις μέρες σκηνοθέτη.

9. «Με την λάμψη στα μάτια» (1966)  Πάνος Γλυκοφρύδης.

 Έχει αδυναμίες αλλά η κεντρική ιδέα είναι φανταστική!

10. «Ευδοκία» (1971) Αλέξης Δαμιανός

Για πολλούς η καλύτερη ταινία του Ελληνικού κινηματογράφου…

 11. «Η εαρινή σύναξις των αγροφυλάκων» (1999) Δήμος Αβδελιώδης 

Προσωπικά την θεωρώ ως την καλύτερη Ελληνική ταινία όλων των εποχών! Καμμία ταινία δεν απεικόνισε το ελληνικό ήθος με τόση ακρίβεια! Κάτι αντίστοιχο του Παπαδιαμάντη στην λογοτεχνία….. Ποίημα ήχων και χρωμάτων! Διαβάστε το εκτενές αφιέρωμά μας στην ταινία.

 Δικαιόπολις

Advertisements

4 responses to “10+1 αξιόλογες ταινίες του Ελληνικού Κινηματογράφου

  1. Δέκα ταινίες στις οποίες η αισθητική συνομιλεί με το ήθος…Εύστοχη απόλυτα η επιλογή τους…

  2. Είναι δύσκολο να αφαιρέσω κάποια από αυτές που προτείνεις αλλά…
    1. …θα έβαζα πρώτη τον «Δράκο» .
    2. …κάπου ανάμεσα στις 10 θα έβαζα τον «Θίασο» του Αγγελόπουλου και την «Λούφα» του Περάκη (την πρώτη βέβαια).
    2. …την «Ευδοκία» ίσως την άλλαζα με το «Μέχρι το πλοίο», αν έπρεπε να έχω μόνο μια απο τις δύο.
    Όλες αυτές οι ταινίες που προτείνω είναι πραγματείες της εποχής και της κοινωνίας που αποτυπώνουν.

    Για την «εαρινή σύναξη των αγροφυλάκων» συμφωνώ. Διαμάντι.

  3. Απαραίτητες οι προσθήκες του Kanali (δεν πρέπει να λείπει ο Τεό ) στη ήδη σπουδαία λίστα του Δικαιοπόλις. Με τη σειρά μου …:

    Γλυκιά Συμμορία (Νικολαίδης)
    Η 7η Μερα της Δημιουργίας (Γεωργιάδης)
    Παραγγελιά (Τάσιος)

  4. Θα προσέθετα οπωσδήποτε Νίκο Παναγιωτόπουλο (Οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας) και Κων. Γιάνναρη(Δεκαπενταύγουστος)..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s