Εξαιρετικά τα είπε ο Πράϊσνερ

Στενοχωρήθηκα που έχασα τον Πράϊσνερ στο Μέγαρο μουσικής γιατί είναι από τους αγαπημένους μου σύγχρονους συνθέτες. Με ενθουσίασαν όμως τα λόγια του που νομίζω ότι περιγράφουν λίγο και τη μουσική του (έτσι τουλάχιστον όπως την καταλαβαίνω εγώ), λέγοντας κάποιες μεγάλες αλήθειες σε σχέση με τη σύγχρονη πραγματικότητα. Διαβάζω λοιπόν στην Καθημερινή:

Η έμπνευση για τον Πράισνερ προέρχεται από την ανησυχία του ότι οι άνθρωποι στη σημερινή εποχή απομακρύνονται όλο και περισσότερο μεταξύ τους, ως συνέπεια των τεχνολογικών επιτευγμάτων, τα οποία -παραδόξως- αποτελούν εμπόδιο στην επικοινωνία και την ενδοσκόπηση. «Οχι πολύ καιρό πριν» λέει ο ίδιος «διαβάζαμε κάτω από το φως της λάμπας πετρελαίου. Τώρα μοιράζουμε την προσοχή μας μεταξύ της τηλεόρασης, της οθόνης του υπολογιστή μας και των κινητών τηλεφώνων μας. Το τεράστιο άλμα της τεχνολογίας όμως δεν στηρίχθηκε σε κάποιο φιλοσοφικό η ψυχολογικό υπόβαθρο, ούτε στην τέχνη. Οι άνθρωποι έχουν λησμονήσει την ψυχή τους – δεν έχουν ούτε χρόνο ούτε χώρο να της αφιερώσουν».

πολύ αληθινός πραγματικά, ολόκληρο το άρθρο εδώ.

Advertisements

3 responses to “Εξαιρετικά τα είπε ο Πράϊσνερ

  1. Έχεις λινκ για ολόκληρη τη συνέντευξη;

  2. O Preisner μπορεί να τα είπε εξαιρετικά αλλά η συναυλία του στο Μέγαρο Μουσικής δεν αντιστοιχούσε με όσα είπε ή με τη μουσική που συνθέτει. Θεωρούμε ως δεδομένο ότι όταν πας στη συναυλία κάποιου/ας είναι επειδή σου αρέσει ή επειδή τον/την λατρεύεις. Μέσος όρος δεν υπάρχει. Πόση όμως καλή θέληση χρειάζεται από το κοινό όταν ο αγαπημένος ή λατρεμένος του συνθέτης κλείνει βιαίως την παρτιτούρα της ίδιας του της σοπράνο και την αναγκάζει σε αναξιοπρεπή φυγή από τη σκηνή; Σύμφωνη, η σοπράνο ξεκίνησε την εισαγωγή του κομματιού παράφωνα στην καλλίτερη περίπτωση. Θα μπορούσε απλώς να σταματήσει την ορχήστρα και να το παίξει απ’ την αρχή. Η ίδια η παραφωνία όμως ήταν αποτέλεσμα της ανύπαρκτης σχέσης (δεν μιλάμε καν για χημεία) του Πράισνερ με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Βόλου. Αλλού ο Πράισνερ, αλλού η ορχήστρα. Μετά το «παράφωνο» επεισόδιο κι ένα σαχλό σχόλιο του Πράισνερ παρουσιάζοντας τον ήδη εμφανισθέντα Λιδάκη, ανέλαβε ο Βολιώτης διευθυντής, όπου τα πράγματα κύλησαν ομαλά, και μάλιστα θα έλεγα ότι η Συμφωνική Ορχήστρα και χορωδία Βόλου είχε δουλέψει πολύ σκληρά για να αποδώσει αξιοπρέστατα (ειδικά η Ορχήστρα) τη δύσκολη μουσική. Ο Πράισνερ έδωσε δυστυχώς την εντύπωση πως επρόκειτο για μια «αρπαχτή», και λυπάμαι που το λέω αυτό. Τελικά, όπως λένε και κάποιοι απογοητευμένοι φίλοι για τη συναυλία του Ντίλαν, μήπως ήρθε η ώρα να επανεκτιμήσουμε τα cd, τουλάχιστον όσον αφορά κάποιους καλλιτέχνες και τη νοοτροπία τους για τις live εμφανίσεις;

  3. Α, δεν το βρήκα.

    Sinamay, ακούγεται απογοητευτικό, κρίμα γιατί κι εγώ περίμενα ότι θα ήταν ιδιαίτερη αυτή η συναυλία, τι να πω!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s