Όπερα της πεντάρας

Έκανα το λάθος και ξεφύλλισα αντρικό ένθετο σε γνωστή Κυριακάτικη εφημερίδα. Ανάμεσα στα άλλα είδα με αρχικό ενδιαφέρον μια αναφορά σε "μια όπερα λιγότερο συνηθισμένη". Έμαθα λοιπόν ότι ο πανελληνίως άγνωστος συνθέτης Περικλής Λιακάκης ο οποίος έχει σπουδάσει όμως την όπερα, συνέγραψε την όπερα "spam" η οποία ανεβαίνει κιόλας στο "Λάϊμπνιτζ" και αποτελείται εξ’ ολοκλήρου από μηνύματα spam που έλαβε ο καλλιτέχνης στο email του τον τελευταίο χρόνο. Τα μηνύματα περιλαμβάνουν σεξουαλικά βοηθήματα, προγράμματα δίαιτας και γρήγορα χρήματα μεταξύ άλλων, τα οποία ο συνθέτης συνέπλεξε κατά συναρπαστικό τρόπο (όντας και "παλιός ροκάς" όπως δηλώνει ο ίδιος).

Πόσο βαρετό είναι αυτό και πόσο ακόμη πιο βαρετό πρέπει να είναι το "αντρικό" κοινό που διαβάζει τόσο αδιάφορα θέματα; λυπηθείτε μας!

Belbo

11 responses to “Όπερα της πεντάρας

  1. Γεια σου belbo! που το διάβασες αυτό το «Λάϊμπνιτζ»? Μήπως το μπέρδεψες με τον Leibniz??? Είναι άλλος αυτός! Ναι!

    Όσο για το αντρικό κοινό που «διαβάζει τέτοια θέματα», όπερα είναι, belbo, όχι βιβλίο! O παγκοσμίος άγνωστος συνθέτης μας δεν έχει σπουδάσει την όπερα, δεν υπάρχουν τέτοιες σπουδές! Σύνθεση έχει σπουδάσει! Ναι!

    φιλιά στην Scarlett belbo, προσοχή μην μας πνιγείς στα βαθιά νερά της κουλτούρας που έχεις βουτήξει για να μας φέρεις τα καλύτερα! ;-)))

    Περικλής

  2. Περικλή (ο συνθέτης να υποθέσω;),

    Leibnitz (the city), συγχαρητήρια για τις σπουδές, θα της τα μεταφέρω!

    • Η αλήθεια είναι οτι παραφέρθηκα. Δεν είναι ο τρόπος μου τέτοιος, αλήθεια δεν είναι. Απλά, ε, θύμωσα λιγάκι… Κακώς, όμως. Σου ζητάω συγγνώμη και ελπίζω να μην σε στεναχώρησα. Απλά βρε παιδί μου και εσύ, μην βαράς έτσι… 🙂 αφού δεν το έχεις ακούσει, ντε 🙂 (Στην Βιέννη παίχτηκε, όχι στο Leibnitz, όχι ότι αλλάζει τίποτα με αυτό)

      Πάντως: δικό σου είναι το blog, για όνομα του Θεού, και μπορείς να γράψεις ό,τι θέλεις. Δικός μου ο κομπλεξάρικος τρόπος που αντέδρασα. Απαράδεκτος είμαι. Τι άλλο να πω;

      Σε χαιρετώ πολύ φιλικά και ειλικρινά σου ζητάω και πάλι συγγνώμη. (Και μεταξύ μας, και μένα μου αρέσει πολύ η φωτό της Johansson 🙂 )

      Γειά χαρά σου
      Περικλής

  3. Αγαπητέ Belbo (από τον ποταμό ή την περιοχή της Ιταλίας μήπως?)

    Ασχολούμαι πολλά χρόνια επαγγελματικά με την όπερα (ως παραγωγός κυρίως στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα) και ακούω όσο περισσότερο μπορώ έργα Ελλήνων συνθετών, και αυτών που έχουν ως βάση τους την Ελλάδα και αυτών που έχουν ως βάση τους το εξωτερικό. Έχοντας προσωπική εμπειρία από το πως δουλεύουν τα πράγματα στην Ελλάδα (φυσικά δεν αρνούμαι ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις), είμαι από αυτούς που κατέληξαν να θεωρούν τον χαρακτηρισμό «πανελληνίως άγνωστος» ως θετικό και πολλά υποσχόμενο για όποιον Έλληνα επιθυμεί ή ήδη έχει μια αξιόλογη καριέρα σε οποιοδήποτε επιστημονικό ή καλλιτεχνικό πεδίο. Ο συγκεκριμένος συνθέτης ανήκει σε εκείνη την κατηγορία Ελλήνων συνθετών (δυστυχώς είναι ελάχιστοι αλλά ευτυχώς υπάρχουν) που βλέπουν την όπερα ως είδος εν εξελίξει και όχι είδος προς εξαφάνιση και νομίζω ότι ο τόνος του post σας τον αδικεί ακόμα κι αν δεν σας αρέσουν τα έργα του, τα οποία δεν μπορώ να καταλάβω από το post αν έχετε ακούσει.

    ΥΓ. Θα σας παρακαλούσα να μου υποδείξετε πού αναφέρεται ότι η όπερα θα ανεβεί και στο Leibnitz αφενός μεν για να το έχω υπόψιν μου όταν βρεθώ προς τα κεί, αφετέρου δε γιατί στο αντίτυπο που έτυχε να δω δεν θυμάμαι κάτι τέτοιο και θα ήθελα να επισημάνω στο περιοδικό την εκτύπωση δύο διαφορετικών τευχών.

  4. Περικλή & Ο.,

    Θα είμαι ειλικρινής μαζί σας: δε θεωρώ τη συγκεκριμένη θεματολογία (δηλαδή τη συναρμολόγηση spam μηνυμάτων στη θέση ενός λιμπρέτου), σαν μια οπιουδήποτε τύπου πρωτοπορία. Όπως ανέφερα και στην ανάρτησή μου, τη θεωρώ απλά μια εξαιρετικά βαρετή προσέγγιση και ποτέ μα ποτέ δε θα πλήρωνα για να τη δω.

    Καταλαβαίνω ότι ίσως να αποτελεί πιθανό «θέμα» για ένα εμπορικό ανδρικό περιοδικό ή για το βιβλίο Guiness, αλλά ευτυχώς ή δυστυχώς δεν με αφορούν καθόλου κανένα από τα δύο, καλή συνέχεια!

    Belbo

  5. Αγαπητέ Belbo,

    το προσωπικό γούστο του καθενός είναι δική του υπόθεση και ως εδώ συμφωνώ μαζί σας. Κι εμένα ας πούμε με αφήνουν αδιάφορη όλες αυτές οι όπερες πχ. με πτωχές πλην τίμιες και φυματικές κορασίδες που πρέπει να ακουστούν σε ένα θέατρο όπερας 2000 θεατών με μια ορχήστρα ή που πεθαίνουν και παρ’όλα αυτά εμφανίζονται και σε άλλες πράξεις του έργου (ο Donizetti μάλλον δεν ήταν στα καλύτερά του σ’εκείνη την περίπτωση)- τις έχω δει πολλές φορές και κατέληξα ότι δεν με πείθουν για μια σειρά από λόγους. Όσον αφορά δε τα libretti (σαφώς υπάρχουν και εξαιρέσεις), ένας μεγάλος αριθμός τους φαίνονται απλοικά έως ανόητα για κάποιον που περιορίζεται να τα κρίνει χωρίς να υπολογίζει τη συνύπαρξη των υπολοίπων μορφών τέχνης στην όπερα.

    Δεν προσπαθώ να σας πείσω για το συγκεκριμένο έργο, δεν το έχω δει άλλωστε για να μπορώ να το κρίνω. Το σχόλιό μου γίνεται γιατί θεωρώ ότι καλό είναι να εκφέρουμε κρίσεις δημοσίως μόνο στηρίζοντάς τις με επιχειρήματα (τώρα θα μου πείτε, εδώ υπάρχουν επαγγελματίες κριτικοί που διαβάζοντας τις κριτικές τους δεν καταλαβαίνεις εάν έχουν παρακολουθήσει την παράσταση- αλλά αυτή είναι μια άλλη τεράστια συζήτηση) και μετά από προσωπική εμπειρία, ιδίως δε αν αγαπούμε τον πολιτισμό, τον στηρίζουμε και μας ενδιαφέρει η εξέλιξή του.

    Σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία και ανταποδίδω την καλή συνέχεια.

  6. O. νομίζω ότι ήμουν σαφής, δεν είναι θέμα προτίμησης είναι θέμα άποψης: υπάρχουν σημαντικές σύγχρονες όπερες και η συγκεκριμένη δεν είναι κατά τη γνώμη μου μία από αυτές.

  7. Αγαπητέ Belbo,

    η κουβέντα μας δεν είναι για το συγκεκριμένο έργο, όπως σας είπα ήδη δεν το γνωρίζω άρα δεν μπορώ να έχω γνώμη γι’αυτό. Εσείς μάλλον το έχετε ακούσει και έχετε διαμορφώσει την άποψή σας την οποία και σέβομαι απόλυτα. Δράττομαι των λεγομένων σας όμως ότι γράφετε τα πράγματα που σας αρέσουν για να σας ζητήσω να μου γράψετε τις 5 όπερες, σύγχρονες ή μη, που σας αρέσουν και γιατί. Θα με ενδιέφερε πολύ το σκεπτικό σας και ως λάτρη της όπερας και ως παραγωγό.

    ΥΓ1. Προς αποφυγήν παρεξήγησης, δεν θεωρώ ότι βάλλομαι από τις απόψεις του blog σας. Ίσα ίσα που τις χαίρομαι γιατί νομίζω ότι μας κάνουν να διαλεγόμαστε δημιουργικά- αυτός δεν είναι και ένας από τους στόχους της δημόσιας έκφρασης άλλωστε?
    ΥΓ2. Παρακαλώ μην ξεχάσετε να μου γράψετε την αναφορά για το Leibnitz στο άρθρο για να το αναφέρω στο περιοδικό.

  8. Ο. επαναλαμβανόμαστε: όπως ανέφερα και παραπάνω δε μ’ ενδιαφέρει να δω ένα έργο που λέγεται «Gain extra inches» και αποτελείται από συρραφή μηνυμάτων ηλεκτρονικής πώλησης, για εμένα είναι παντελώς αδιάφορο και σίγουρα κανενός είδους πρωτοτυπία. Για την όπερα τα λέμε και θα τα πούμε οπότε συνεχίσετε να παρακολουθείτε το παρόν ιστολόγιο.

  9. Για να πω την αλήθεια , όχι μόνο μου φαίνεται αδιάφορη μια τέτοια ιδέα για όπερα , αλλά μου δίνει και την αίσθηση πως μάλλον θα πρόκειται για κάτι ΄΄δήθεν΄΄, ίσως για μια προσπάθεια εντυπωσιασμού , χωρίς ουσία…Φυσικά , αυτή είναι η προσωπική μου άποψη , την οποία εκφράζω ίσως λίγο επιπόλαια , γιατί δεν έχω προσωπική εμπειρία από το συγκεκριμένο έργο…Άπαντες όμως έχουν το δικαίωμα στο σκεπτικισμό…Κατα τ΄άλλα: »Belbo, ζούμε για να σε διαβάζουμε!»… Χωρίς αυτό να σημαίνει πως ταυτίζονται πάντα τα ενδιαφέροντά μας και οι αγάπες μας ( κάτι, απολύτως λογικό )… Υ.Γ. Μπορεί να είμαι κοριτσάκι ,αλλά παραδέχομαι πως το Σκαρλετάκι, είναι μια κούκλα…Και πόσο μου άρεσε το ΄΄Χαμένοι στη Μετάφραση΄΄… Παρεμπιπτόντως , δεν ξέρω αν την είχες δει και στο »Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι»… Φιλιά…

  10. Έλενα πολύ με συγκίνησες μ’ αυτό που έγραψες (όχι αυτό για την όπερα, το άλλο για την ανάγνωση ντε), σ’ ευχαριστώ πολύ, κι εγώ χαίρομαι πολύ που επικοινωνώ με τόσο ενδιαφέροντες ανθρώπους σαν κι εσένα!

Σχολιάστε

