Πρόγραμμα Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2011

image

ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ 2012 ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Όπως κάθε χρονιά έτσι και φέτος ξεκινάμε ένα εκτενές αφιέρωμα στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, με μια σελίδα που θα ανανεώνεται διαρκώς με τα τελευταία νέα. Το φετινό πρόγραμμα παρουσιάζει ενδιαφέρουσες παραστάσεις, αν και η κρίση βέβαια έχει αφήσει το στίγμα της και στις επιλογές του Φεστιβάλ.

H ΣΕΛΙΔΑ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ ΔΙΑΡΚΩΣ – ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ – Γραφτείτε στα EMAIL UPDATES & LIKE US on FACEBOOK για όλα τα τελευταία νέα.

ΕΠΙΣΗΣ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ 2011 ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

Πολλοί μονόλογοι (ένεκα κρίσης), πολύ κλασσική μουσική στο Ηρώδειο (μαζεύει πάντα κόσμο) και μερικές πραγματικά ενδιαφέρουσες θεατρικές παραστάσεις με μεγάλα ονόματα (Κέβιν Σπέϊσι) συνθέτουν το φετινό πρόγραμμα. Επίσης το φεστιβάλ επεκτείνεται σε νέους χώρους («Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών», ταράτσες & αυλές). Όπως κάθε χρόνο επιλέγουμε τα καλύτερα και σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα να γεμίσετε τα θέατρα και φέτος το καλοκαίρι!

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

1. ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ
2. ΗΡΩΔΕΙΟ
3. ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
4. ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260
5. ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΕΣ
6. ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
7. ΜΙΚΡΗ ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ
8. ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
9. ΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ


1. ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ

“Ριχάρδος ο Γ’” (Shakespeare) 29-30/7
Σύνολο: The Bridge Project
Σκηνοθεσία: Σαμ Μέντες
Πρωταγωνιστούν: Κέβιν Σπέϊσι
Χώρος: Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου         

Γιατί: Η παράσταση της χρονιάς! Το Bridge Project μας είχε μαγέψει 2 χρόνια πριν με ένα αξεπέραστο «Χειμωνιάτικο Παραμύθι» και μια καταπληκτική Ρεμπέκα Χωλ. Ο ίδιος σκηνοθέτης επιστρέφει με τον Κέβιν Σπέϊσι μπροστά και υπέροχους ηθοποιούς μαζί του. Θα άλλαζα τις διακοπές μου για να το δω. Θέατρο υψηλών προδιαγραφών για να μην μπερδευόμαστε, μην το χάσετε και τα εισιτήρια θα τελειώσουν γρήγορα!
Κριτική: διαβάστε ΕΔΩ

“Σκηνοβάτες” 15-16/7
Σύνολο: Εθνικό Θέατρο
Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής
Πρωταγωνιστούν: Νένα Μεντή, Σοφία Φιλιππίδου, Νίκος Κουρής, Τάνια Τρύπη, Ελένη Κοκκίδου.
Χώρος: Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου         

Γιατί: Θα είναι η παράσταση που θα δημιουργήσει τις περισσότερες συζητήσεις. Ο Φασουλής κατεβαίνει στην Επίδαυρο σκηνοθετώντας τις απαρχές της Ελληνικής Γραμματείας. Κατεβαίνει επίσης με ανατρεπτικές διαθέσεις (όπως φάνηκε από τις αρχικές του επιλογές: ο Σάκης Ρουβάς;), το σύνολο καλό, αλλά ίσως να έχει περισσότερη κουβέντα παρά ουσία σαν παράσταση…
Κριτική:

“Μικρά Διονύσια” 8-9/7
Σύνολο: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Σκηνοθεσία: Ρήγας – Καραντινάκης
Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Αρμένης, Λάζαρος Γεωργακόπουλος
Χώρος: Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου         

Γιατί: Μια παράσταση για τις παραστάσεις Αρχαίου Δράματος του ΚΘΒΕ και με αποσπάσματα από τις σημαντικότερες. Καλή ιδέα, αλλά περισσότερο με τραβάνε οι δύο πρωταγωνιστές για τους οποίους και θα δω την παράσταση.
Κριτική:

“Ηρακλής Μαινόμενος” (Ευριπίδης) 5-6/8
Σύνολο: Εθνικό Θέατρο
Σκηνοθεσία: Μιχαήλ Μαρμαρινός
Πρωταγωνιστούν: Νίκος Καραθάνος, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Μηνάς Χατζησάββας, Θοδωρής Αθερίδης
Χώρος: Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου         

Γιατί: Έργο που δεν παίζεται συχνά, πολύ καλός σκηνοθέτης αλλά κυρίως εξαιρετικό σύνολο ηθοποιών. Νομίζω θα είναι από τις παραστάσεις που θα κάνουν τη διαφορά φέτος, ο Μαρμαρινός είναι σταθερή αξία.
Πληροφορίες/εισιτήρια: Σύντομα

Κριτική:

“Μήδεια” (Ευριπίδης) 22-23/7
Σύνολο: Απλό Θέατρο
Σκηνοθεσία: Αντώνης Αντύπας
Πρωταγωνιστούν: Αμαλία Μουτούση, Χρήστος Λούλης
Χώρος: Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου         

Γιατί: Κυρίως για τους πρωταγωνιστές.
Κριτική: διαβάστε ΕΔΩ

 

2. ΗΡΩΔΕΙΟ

 “Αφιέρωμα στον Γκούσταβ Μάλερ”, 26/6
Σύνολα: Φιλαρμονική της σκάλας του Μιλάνου
Διεύθυνση: Σεμιόν Μπίτσκοφ
Σολίστ: Joshua Bell
Πρόγραμμα: Κοντσέρτο για βιολί & ορχήστρα Νο 1, Συμφωνία αρ 6
Χώρος: Ηρώδειο       

Γιατί: Το βαρύ πυροβολικό, ειδικά με ένα αστέρι του βιολιού σαν τον Bell μαζί της η Φιλαρμονική της Σκάλας του Μιλάνου θα είναι το event κλασσικής του καλοκαιριού. Όποιος προλάβει εισιτήρια.
Κριτική:

“Αφιέρωμα στον Ιάννη Ξενάκη”, 3,6,8/6
Σύνολα: Arditti Quartet, London Sinfonietta, Ergon Ensemble
Χώρος: Ηρώδειο       

Γιατί: Πρωτοπορία που σπάνια ακούγεται στη χώρα μας, ο Ξενάκης άλλαξε το τοπίο της σύγχρονης μουσικής. Πραγματική καινοτομία (όσοι με διαβάζετε ξέρετε τι εννοώ) και όραμα. Τα σύνολα ειδικεύονται στη σύγχρονη μουσική, συστήνω ιδίως τη London Sinfonietta.
Κριτική:

“Αφιέρωμα στον Φραντς Λιστ”, 12/6
Σύνολα: Κρατική ορχήστρα Θεσσαλονίκης
Σολίστ: Κυπριανός Κατσαρής
Πρόγραμμα: Ουγγρική Ραψωδία, 2ο Κονσέρτο
Χώρος: Ηρώδειο       

Γιατί: Ότι και να λέει ο Λούκος, Φεστιβάλ Αθηνών χωρίς κλασσική στο Ηρώδειο απλά δε γίνεται. Ο Λίστ υπόσχεται κλασσικές συγκινήσεις, τα έχουμε ξανακούσει βέβαια πολλές φορές, αλλά γιατί όχι ξανά. Δε θα πάω, αλλά σας το προτίνω για μια ωραία βραδυά με… κλασσικές αξίες.
Κριτική:

“Συμφωνική ορχήστρα θεάτρου Μπολσόϊ”, 13/7
Σύνολα: Συμφωνική ορχήστρα θεάτρου Μπολσόϊ
Σολίστ: Ντένις Ματσούεφ
Πρόγραμμα: Ραχμάνινωφ & Ντβόρζακ
Χώρος: Ηρώδειο       

Γιατί: Όχι απαραίτητα μια κορυφαία ορχήστρα, αλλά έχω εμπιστοσύνη στους Ρώσους όταν παίζουν Ραχμάνινωφ.
Κριτική:

“Καβαλλερία Ρουστικάνα”, 1-5/6
Σύνολα:  Εθνική Λυρική Σκηνή
Διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός
Χώρος: Ηρώδειο       

Γιατί: Κλασσική η όπερα του Μασκάνι από μια Λυρική Σκηνή που χρειάζεται τη στήριξή μας.
Κριτική:

 

“Sylvie Guillem” 19-20/7
Πρόγραμμα: 3 καινούργια έργα
Χώρος: Ηρώδειο       

Γιατί: Τι να πει κανείς για τη Guillem; Μας είχε μαγέψει κυριολεκτικά πρόπερσι και επανέρχεται με 3 νέα έργα που δημιούργησαν αποκλειστικά γι’ αυτήν οι Φορσάιθ, Κύλιαν & Έκ. Προσωπικά δεν την χάνω με τίποτα: τα πράγματα που κάνει, απλά δεν έχουν ανταγωνισμό στον κόσμο του χορού: και συνεχίζει ακάθεκτη!
Κριτική:

“Υπηρέτης δύο αφεντάδων” (Κάρλο Γκολντόνι) 29-30/6
Σύνολο: ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας
Πρωταγωνιστούν: Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Φαίη Ξυλά
Χώρος: Ηρώδειο       

Γιατί: Αν και θα τραβήξει κοινό τηλεοπτικών σήριαλ, εκτιμώ τον Χαραλαμπόπουλο που θα μπορούσε να λάμψει σ’ έναν τέτοιο κλασσικό κωμικό ρόλο – ανάλαφρο και χαριτωμένο.
Κριτική:

“Θρόνος Ατρειδών” (Άρης Ρέτσος) 5/7
Σκηνοθεσία: Άρης Ρέτσος
Πρωταγωνιστούν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Κόρα Καρβούνη
Χώρος: Ηρώδειο       

Γιατί: Ένα ταξίδι στο μύθο των Ατρειδών, ενδιαφέρον, ίσως για την Κόρα Καρβούνη.
Κριτική:

3. ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

“Ευγένιος Ονιέγκιν” (Τσαϊκόφσκι), 12, 14/7
Σύνολα: Όπερα του θεάτρου Μπολσόϊ
Χώρος: Μέγαρο Μουσικής       

Γιατί: Ωραίο έργο και περιμένω πολλά από το Μπολσόϊ. Για όποιον μπορεί να κλειστεί σε εσωτερικό χώρο καλοκαιριάτικα (και ιδιαίτερα στο Μέγαρο).
Κριτική:

  

4. ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260

“Άμλετ” 7-9/7
Σύνολο:
Kolyada Theatre
Σκηνοθεσία: Nikolai Kolyada
Χώρος: Πειραιώς 260

 Γιατί: Ένας πρωτοποριακός Ρωσικός θίασος ανεβάζει Shakespeare με ελάχιστα μέσα, θα ήθελα να το δω, ελπίζω να μην διαψευστώ.
Κριτική:

“Οι ναυαγοί της τρελής ελπίδας” 10-12/6, 15-19/6
Σύνολο: Ariane Mnouckhine – Theatre du Soleil
Σκηνοθεσία: Ariane Mnouckhine
Χώρος: Θα ανακοινωθεί σύντομα

Γιατί: Η Μνούσκιν έχει αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις και έχει φανατικό κοινό στη χώρα μας. ΔΕΝ την έχω ξαναδεί αλλά ακούω πολύ καλά λόγια.
Κριτική:

“Δαίμονας” (Μαρία Ευσταθιάδη) 23-27/6
Σύνολο: Ρούλα Πατεράκη
Σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη
Πρωταγωνιστούν: Ρούλα Πατεράκη
Χώρος: Πειραιώς 260       

Γιατί: Τρέφω μεγάλη εκτίμηση για τη Ρούλα Πατεράκη και τη δουλειά της. Το έργο βασίζεται στους χαρακτήρες του Ντοστογιέφσκυ και φαίνεται ότι το πιστεύει πολύ μιας και το σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί η ίδια. Ο μονόλογος του καλοκαιριού;
Κριτική:

“Όνειρο στο Κύμα” (Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης) 18-20/7
Σύνολο: Θανάσης Σαράντος
Σκηνοθεσία: Θανάσης Σαράντος
Πρωταγωνιστούν: Θανάσης Σαράντος
Χώρος: Πειραιώς 260       

Γιατί: Είμαι περίεργος να δω πως θα μεταφερθεί το «Όνειρο στο κύμα», το εξαιρετικό και γεμάτο εικόνες διήγημα του μεγάλου Σκιαθήτη μέσα από ένα μονόλογο. Οι κινηματογραφικές εικόνες και η ζωντανή μουσική θα βοηθήσει, πάνω απ’ όλα μια καλή ευκαιρία να θυμηθούμε έναν μεγάλο της λογοτεχνίας μας.
Κριτική:

“Μέδουσα” (Θωμάς Μοσχόπουλος) 13-17/6
Σύνολο: Θωμάς Μοσχόπουλος & άλλοι
Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Χώρος: Πειραιώς 260       

Γιατί: Το 1816 «Μέδουσα» βυθίζεται, αλλά εκεί ξεκινάει και ο μύθος του. 150 επιβάτες επιβιβάζονται σε σχεδίες και προσπαθούν να επιβιώσουν. Πειραματικό, αλλά με ενδιαφέρον θέμα και το Θωμά Μοσχόπουλο, αν έχετε διάθεση.
Κριτική:

“On the concept of the Face, regarding the Son of God” (Romeo Castellucci) 22-25/6
Σύνολο: Romeo Castellucci – Societas Raffaello Sanzio
Σκηνοθεσία: Romeo Castellucci
Χώρος: Πειραιώς 260       

Γιατί: Έχει αφήσει καλές εντυπώσεις στο παρελθόν ο Castellucci, η παράσταση πραγματεύεται το θέμα της Πίστης, χμμμ.
Κριτική:

 

5. ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΕΣ

Μια σειρά από πειραματικές παραστάσεις σε… ταράτσες και αυλές. Ευρηματικό ακούγεται αν και θα είναι «hit & miss» στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. Θα δούμε «Αυτοβιογραφία» (ομάδα Mag), «Μια εκδρομή» (ομάδα Mkultra), «Πρώτος Στοχασμός» (ομάδα Nova Melancholia), «Η ταράτσα του αυτόχειρα» (ομάδα Happy end – κάπως ειρωνικό :-)), «Κινούμενη πόλη» (ομάδα Projector – Ανέστη Αζάς). Γενικώς θα κρατούσα μικρό καλάθι.

6. ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Αρκετές εκδηλώσεις στο Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς, Μουσείο Κυκλαδίτικης Τέχνης – δείτε τις στο αναλυτικό πρόγραμμα (σύνδεσμος ακριβώς αποκάτω). Ποτέ δε με ενθουσίαζαν.

7. ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

Θα πήγαινα στη Μόνικα και στους Γαλάνη-Vassilikos.

8. ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ για να κατεβάσετε ολόκληρο το επίσημο πρόγραμμα

9. ΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Πρόγραμμα Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2010
Δημοσιεύματα και κριτικές Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2010
Πρόγραμμα Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2009

 

Advertisements

9 responses to “Πρόγραμμα Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2011

  1. Παράθεμα: Πρόγραμμα Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2010 | Belbo

  2. Παράθεμα: Και Κέβιν Σπέϊσι έχουμε! | Belbo

  3. Αυτό με τον Κέβιν Σπέϊσι πολύ με χαροποιεί και με στενοχωρεί. Το πρώτο γιατί είναι εξαίρετος ηθοποιός, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Old Vic από το 2003 (οι Αγγλοι έβαλαν αμερικανό στο θέατρο τους, οποία τιμή!), η παραγωγή είναι του Old Vic και το έργο θα ήθελα να το δω ξανά, έτσι για να μου κλείσουν οι πληγές του 2008 που άνοιξε ο υπέρ το δέον φωνακλάς και επιφανειακώς ερμηνεύων Κιμούλης. Το δεύτερο γιατί το όνομα του ηθοποιού πρωτίστως (Χόλλυγουντ) και του θεάτρου δευτερευόντως, θα τραβήξει όλο το κοσμικό συναπάντημα και τα εισιτήρια θα εξαντληθούν αμέσως και η παράσταση θα φορτιστεί με την κοσμική αύρα των πασμινοφορούντων κυριών και θα χάσει τις παραγματικές της διαστάσεις.

  4. Mary, επειδή έχω δει Αγγλικό θέατρο: απλά δεν υπάρχει σχέση στο πως παίζουν Shakespeare, στους κοσμικούς προσπαθήστε απλά να αδιαφορείτε! φιλικά,

  5. Εγώ πάλι ανυπομονώ για τη Μήδεια με την Αμαλία Μουτούση καθώς και για την παράσταση από το Berliner Ensemble.
    Εμπιστεύομαι απόλυτα την Αμαλία Μουτούση και κρίνοντας και από τους υπόλοιπους συντελεστές είμαι σίγουρη για το αποτέλεσμα.
    Όσο για το Berliner Ensemble, παρακολούθησα την όπερα της πεντάρας στο Παλλάς σε σκηνοθεσία R.Wilson και ανυπομονώ γι α μια ανάλογη εμπειρία.

  6. Παράθεμα: Ανακοίνωση του Προγράμματος Φεστιβάλ Αθηνών 2011 | Belbo

  7. Mary, καμιά διαφωνία (ειδικά για τη Μήδεια), φιλικά,

  8. Mary, με βρίσκεις τόσο σύμφωνη στο σχόλιο για τον Κιμούλη…! Μα τόσο πολύ… Αλλά και για το Berliner Ensemble (μου αρέσει η αισθητική του Γουίλσον). Τη Μουτούση τη λατρεύω, μολονότι έχει μια μανιέρα τα τελευταία χρόνια . Περιμένω επίσης , πως και πως την Guillem (ΒELBO, θυμάμαι, πως κι εσένα σου αρέσει…)

  9. Παράθεμα: Πρόγραμμα Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2012 | Belbo

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s